شکایت فیس‌بوک از 2 توسعه‌دهنده

شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که به دلیل تزریق کلیک‌های تقلبی از دو توسعه دهنده شکایت کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فیس‌بوک از دو توسعه دهنده به دلیل کلاهبرداری در تزریق کلیک شکایت و ادعا کرده است که توسعه‌دهندگان از طریق برنامه‌های Google Play یک بدافزار را روی تلفن همراه کاربران نصب کرده‌اند که کلیک‌های جعلی را روی تبلیغات فیسبوک ایجاد می‌کند.

درآمد تبلیغاتی این کلاهبرداری به جیب توسعه‌دهندگان برنامه، LionMobi مستقر در هنگ کنگ و JediMobi مستقر در سنگاپور خواهد رفت.

فیسبوک همچنین اعلام کرده است که LionMobi برنامه‌های مخرب خود را در فیس‌بوک تبلیغ می‌کند و این نقض خط مشی‌های آن است. این شرکت اعلام کرد که این دادخواست اولین مورد از شکایت این‌چنینی فیس‌بوک است.

گوگل به طور فزاینده‌ای علیه برنامه‌های پلی استور که از طرح‌های تزریق کلیک استفاده می‌کنند اقدام کرده است. در ماه اکتبر، بیش از 30 برنامه که به عنوان بخشی از تحقیقات BuzzFeed News به این شرکت گزارش شده بودند، حذف شد.

فیس‌بوک اعلام کرده که استفاده این دو توسعه‌دهنده را از شبکه تبلیغاتی خود ممنوع کرده است با این‌حال برنامه‌هایی با میلیون‌ها نصب از هر 2 توسعه‌دهنده هنوز در Google Play یافت می‌شود.

فیس‌بوک (Facebook) یک سرویس شبکه اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادواردو ساورین، اندرو مک‌کالم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد.

در ابتدا نام‌نویسی در این وبگاه به دانشجویان دانشگاه هاروارد محدود بود؛ اما با گذشت زمان درِ آن برای دانشگاه‌های شهر بوستون، آیوی لیگ و دانشگاه استنفورد نیز گشوده‌ شد. پس از افزوده‌شدن دانشگاه‌های مختلف و دبیرستان‌ها به لیست مجاز عضویت در فیس‌بوک، عضویت در آن به تدریج در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سراسر دنیا قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024019

وب گردی

وب گردی