قطر و اردن همکاری نظامی را افزایش می‌دهند

هیأت نظامی قطر به ریاست «سالم حمد العقیل النابت» فرمانده نیروی هوایی قطر که به اردن سفر کرده است با مقامات نظامی این کشور دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، هیأت نظامی قطر به ریاست سرلشکر خلبان«سالم حمد العقیل النابت» روز سه‌شنبه در امان پایتخت اردن با «یوسف الحنیطی» رئیس ستاد مشترک ارتش اردن دیدار کرد.

در این دیدار همکاری و هماهنگی نظامی مشترک و راهکارهای تقویت روابط دوجانبه به نفع منافع ارتش‌های دو کشور بررسی شد.

طبق گزارش خبرگزاری قطر (قنا)، دو طرف همچنین به تبادل تجربیات نظامی در تمامی زمینه‌ها و بررسی پاره‌ای از مسائل مهم و اوضاع منطقه پرداختند.

اردن اخیرا در اقدامی که ناظران آن را فاصله گرفتن تدریجی از عربستان سعودی ارزیابی می‌کنند، روابط خود با قطر را بهبود بخشیده است و در همین ارتباط شاه اردن اخیرا با تعیین «زید اللوزی» دبیرکل وزارت خارجه این کشور به عنوان سفیر در دوحه پس از گذشت دو سال کاهش روابط دیپلماتیک، موافقت کرد.

همچنین قطر نیز «سعود آل ثانی» از شخصیت‌های برجسته این کشور و نوه بنیانگذار دولت قطر را به عنوان سفیر این کشور در اردن تعیین کرده است.

از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ که چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات) روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و محاصره این کشور از زمین، هوا و دریا را آغاز کردند، دولت اردن با وجود فشارهایی عربستان و امارات برای قطع روابط با دوحه تنها به کاهش سطح روابط به این کشور بسنده کرد.

کد خبر: 1024071

وب گردی

وب گردی