حجاب به عنوان نماد در جنگ نرم دشمن مورد هدف قرار گرفته است/ ضرورت تبیین فلسفه حجاب برای جوانان

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: باید جنگ نرم دشمن و فلسفه‌ حجاب را برای نسل جوان به‌طور صحیح تبیین کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از قزوین، نشست تخصصی تبیین دقیق و ارائه راهکارهای عملیاتی برای اجرایی‌شدن دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه و جمعی از مسئولان فرهنگی ظهر امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

در این نشست تخصصی که به سه استان قزوین، زنجان و البرز اختصاص داشت، مصوبات و مسایل فرهنگی مربوط به آراستگی و شئون رفتاری استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه‌ آزاد اسلامی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست به وجود حجاب در ایران پیش از اسلام و نگاه تحقیرآمیز غرب به زنان اشاره کرد و گفت: متأسفانه غربی‌ها با تجارت کثیف زنان، موجب ازبین‌رفتن جایگاه انسانی زن و مادر شدند و این مسئله افزایش کودکان نامشروع در غرب و ازبین‌رفتن بنیان خانواده را به‌دنبال داشته است.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری به اهمیت مقوله حجاب در جامعه اشاره کرد و افزود: در این حوزه در کشور مدعی هستیم و قطعاً کسی که از حجاب، عفاف و رفتار درست حرف می‌زند، نباید نگران و پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتاً مسئله حجاب و عفاف امروز صرفاً یک مسئله دینی نیست؛ بلکه به مسئله‌ای سیاسی بدل شده و یک نماد یا پرچم است.

کلانتری ادامه داد: همان‌طور که در جنگ نظامی دشمن نمادها را مورد هدف قرار می‌دهد، در جنگ نرم امروز نیز حجاب به‌عنوان یک نماد یا الگو مورد هدف قرار گرفته است؛ دشمن می‌خواهد این نمادها را نابود کرده و چیزی از آن باقی نگذارد که ما باید در این مسیر آگاه باشیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از فضاهای مورد هجوم دشمن در جنگ نرم را فضای آموزش عالی کشور به‌ویژه دانشگاه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: باید این مسایل و فلسفه‌ حجاب را برای نسل جوان به‌طور صحیح تبیین کنیم.

وی با تأکید بر اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی نیز ترویج و تبیین حجاب را یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین امور جاری در دانشگاه آزاد اسلامی می‌دانند که جا دارد همگی در این مسیر جدی و ثابت‌قدم باشیم.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران نیز در این نشست به لزوم نظام‌سازی در گام دوم انقلاب اشاره و اظهار کرد: در این مسیر باید ظرفیت‌ها و ضعف‌ها شناسایی شود و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند، رسالت ما این است که برای ایجاد یک تمدن بشری اسلامی تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد خطاب به فعالان فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی گفت: از شما عزیزان خواهش می‌کنم که بر اساس عدالت و برنامه درست در مسیر تعالی این دانشگاه در عرصه فرهنگی گام بردارید.

وی با ذکر خاطراتی از دوران اسارت بردار آزاده‌ خود بیان کرد: ان‌شاءالله هرکدام از ما بتوانیم در جایگاهی که هستیم در حد توان به وظایف خود عمل کنیم.

در پایان مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز به‌عنوان میزبان بر اجرای صحیح و دقیق مصوبات مربوط به حجاب و عفاف تأکید کرد.

موسی‌خانی برخی از ناهنجاری‌ها در حوزه حجاب در کشور را ناشی از نبود آموزش و تبیین صحیح مبانی این مسئله عنوان و خاطرنشان کرد: جا دارد در این زمینه تلاش و جدیت بیشتری داشته باشیم تا شاهد اجرای صحیح حجاب و پذیرش آن در جامعه باشیم.

در ادامه جلسه، بخشنامه‌ها و مصوبات اجرایی دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار گرفت و نکاتی برای فعالان این حوزه بیان شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024096

وب گردی

وب گردی