پرداخت کامل دیه دست کودک ۱۰ ساله سیستانی/بیش از ۲۰ میلیون به خانواده حوا علی الحساب خواهیم داد

 وحید پورمردان پیرامون آخرین وضعیت حوا دختر ۱۰ ساله سیستانی، که مورد حمله گاندو قرار گرفت و یک دست خود را از دست داد، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید پورمردان، مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت حوا دختر ۱۰ ساله سیستانی که مورد حمله گاندو قرار گرفت و یک دست خود را از دست داد گفت: پرداخت دیه کمی زمان بر است. دیه دست به طور کامل به خانواده حوا پرداخت می‌شود.

وی افزود: بر اساس مذاکرات انجام شده دیه دست این دختر بچه سیستانی از محل صندوق ملی محیط زیست پرداخت خواهد شد و همچین توافق شده که مبلغی پول به صورت علی الحساب به خانواده حوا پرداخت شود.

پورمردان در ادامه در پاسخ به این سوال که این مبلغ چه میزان خواهد بود گفت: این مبلغ در حد ۱۰ تا ۲۰ میلیون نخواهد بود و پیش بینی شده تا مبلغ درخور توجهی به آن‌ها پرداخت شود.

مدیر کل محیط زیست افزود: قرار است که حوا به همراه پدرش به تهران برای درمان روحی روانی و پروتز دست به تهران منتقل شوند. سازمان محیط زیست صفر تا صد هزینه های پزشکی را پرداخت کرده است.

پورمردان افزود: تمساح بسسار منزوی و گوشه گیر است و اصلا مهاجم نیست. طعمه گاندو اصلا انسان نیست و حمله‌ها فقط جهت حفاظت از حریم زندگیش بوده است و اطلاعات نیز نشان دهنده این است که حمله های گاندو به انسان برای شکار نبوده است.

وی در ادامه درباره آخرین سرشماری گاندو ها گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ سر تمساح به صورت مشاهده مستقیم شناسایی و سرشماری شده است ولی به علت اینکه گاندو ها با نزدیک شدن انسان به زیر آب این آمار می تواند بیشتر هم باشد.

گفتنی است، دیه از دست دادن دست نصفه دیه کامل است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1024137

وب گردی

وب گردی