ارائه راهکارهای جدید برای درمان کم‌‌شنوایی

دانشمندان با مطالعه جدید ژنتیکی در موش‌ها، دو پروتئین را شناسایی کرده‌اند که به سازماندهی رشد سلول‌های مویی که امواج صوتی را در گوش داخلی جمع می کنند ، کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان دانشکده پزشکی جانس هاپکینز در بالتیمور MD، معتقدند که یافته‌های آن‌ها می‌تواند کلید برگشت برای ناشنوایی ناشی از سلول‌های آسیب دیده مویی باشد.

دانشمندان در این زمینه اعلام کردند که مدت‌ها به دنبال سیگنال‌های مولکولی به وجود آورنده سلول‌های مویی حس کننده صدا، بودند. این سلول‌ها نقش مهمی در کاهش شنوایی دارند و اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی رشد آن‌ها به کشف روش‌های جایگزینی سلول‌های موی آسیب‌دیده کمک می‌کند.

دانشمندان در این تحقیق از امواج مافوق صوت برای ترسیم یک لنز نوری مجازی در یک محیط هدف معین (به عنوان مثال یک بافت بیولوژیکی) استفاده کردند در این روش بافت به لنز تبدیل می‌شود و کمک می‌کند تا تصاویر ساختارهای عمیق‌تر را ضبط و انتقال دهند.

در پستانداران، توانایی شنیدن به دو نوع سلول تشخیص صدا یعنی سلول‌های موی داخلی و بیرونی وابسته است.

هر دو نوع سلول موی داخل حلزون گوش به شکل مارپیچ در گوش داخلی است. سلول‌های مو الگوی مشخصی را تشکیل می‌دهند که شامل سه ردیف سلول‌های بیرونی و یک ردیف سلول‌های داخلی است. سلول‌ها هنگام عبور از ساختار شبیه به پوسته، امواج صوتی را حس و اطلاعات را به مغز منتقل می‌کنند.

مقاله اخیر در مجله eLife گزارش کاملی از این تحقیقات را ارائه می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024148

وب گردی

وب گردی