رقابت ۱۸۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه

بیستمین دوره از مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاحیه بیستمین دوره مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی مسابقات کشوری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، استثنایی را قطاری به سمت بهشت عنوان کرد و گفت : 1800 دانش‌آموز دختر و پسر از استان‌های مختلف در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی افزود: به دنبال این هستیم که در کنار شناسایی دانش‌آموزان مستعد با همکاری کمیته ملی پاراالمپیک به تربیت و پرورش این دانش‌آموزان کمک کنیم و زمینه حضور آنها را در مسابقات داخلی و خارجی فراهم کنیم.

قدمی با اشاره به حضور پرشور و نشاط دانش‌آموزان در این مسابقات، ابراز امیدواری کرد تا این مسابقات موجب افزایش و ارتقای مشارکت و همراهی و دوستی و شادی در بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را فراهم کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اجرای این مسابقات را عرصه‌ای برای تعاملات سازنده و گسترش ایمان، صفا و صمیمیت در بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و فرهنگیان اداره استثنایی برشمرد.

همچنین شهناز کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: امیدوار هستیم میزبان شایسته‌ای برای دانش‌آموزان استان‌ها باشیم.

وی اجرای این مسابقات را یکی از شاخص‌ترین عوامل دستیابی به تربیت دینی، اخلاقی، زیستی، بدنی، هنری و زیبایی شناختی قلمداد کرد.

کریمی افزود: برگزاری این مسابقات نقش مهمی در پرورش نسلی تندرست، انقلابی و پیرو قران و عترت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش استثنایی بر اساس سند تحول بنیادین در پیشرفت همه جانبه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تلاش دارد تا با به کار گرفتن همه امکانات ملی، معنوی و فرهنگی، ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری و ورزشی را توسعه دهد و در تربیت آینده این عزیزان به عنوان شهروندانی با نشاط، کارآمد و موثر با اهداف متعالی در جامعه موثر واقع شود.

کریمی گفت: در این مسابقات شاهد حضور پرشور و نشاط دانش‌آموزان، فرزندان پویا و بالنده کشور در کنار مربیان دلسوز عرصه آموزش و پرورش استثنایی کشور هستیم و از درگاه خداوند منان تندرستی، پیشرفت و شادکامی شما را خواستار هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024158

وب گردی

وب گردی