قطار تهران - آنکارا راه اندازی شد/ قیمت بلیت 770هزار تومان

با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سفیر ترکیه در ایران و مدیران شرکت های حمل و نقل ریلی کشور قطار تهران - آنکارا راه اندازی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، این قطار مسافربری ساعت 21 و 50 دقیقه امروز 16 مرداد ایستگاه راه آهن تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد.

طبق برنامه ریزی مقرر شده است این قطار مسافری چهارشنبه هر هفته از ایستگاه راه آهن تهران عازم آنکارا شود و قیمت بلیت آن 769 هزار و 250 تومان تعیین شده است.

قطار مسافری تهران - آنکارا ساعت 21 و 50 دقیقه چهارشنبه هر هفته پس از ترک ایستگاه راه آهن تهران عازم تبریز می شود و پس از گذر از ایستگاه راه آهن تبریز، مرز رازی، کاپی کوی (مرز ایران - ترکیه) در ایستگاه اسکله دریاچه وان متوقف و مسافران با کشتی به آن سوی دریاچه منتقل و از آنجا با قطار ترکیه ای عازم آنکارا می شوند.

زمان سیر این قطار مسافری در مسیر تهران - آنکارا حدود 60 ساعت است و طبق هماهنگی های انجام شده بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران با مسئولان شرکت راه آهن ترکیه، شرکت حمل ونقل ریلی رجا با واگن های چهارتخته مسافران را از تهران به اسکله دریاچه وان منتقل می کند و پس از آن قطارهای ترکیه مسافران را از آنسوی دریاچه وان به آنکارا انتقال می دهند.

مسافران این قطار حدفاصل اسکله دریاچه وان تا اسکله تاتوان را با کشتی سفر می‌کنند.

متقاضیان برای تهیه بلیت قطار تهران - آنکارا می توانند از طریق دفاتر مجاز فروش و یا به صورت اینترنتی نسبت به خرید بلیت های مورد نیاز خود اقدام کنند.

طبق برنامه قطار مسافری تهران - آنکارا چهارشنبه هر هفته ساعت 21 و 50 دقیقه از تهران عازم آنکارا می شود و صبح روز شنبه ساعت 7 و 45 دقیقه به وقت محلی، وارد ایستگاه راه آهن آنکارا می شود.

سیر قطارهای مسافری در مسیر تهران - آنکارا و تهران - وان متعاقب دیدار مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با «علی احسان اویگون»، همتای ترک خود در تهران عملی شد و برای نخستین بار قطار تهران - وان سوم تیرماه سال جاری تهران را به مقصد وان ترک کرد و امشب قطار تهران - آنکارا سیر خود را در این مسیر آغاز کرد.

فارس


انتهای پیام/

کد خبر: 1024163

وب گردی

وب گردی