شهدا بهترین خبرنگاران و خبرسازان هستند

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سیرجان با تبریک این روز گفت: شهدا بهترین خبرنگاران و خبرسازان و خالق  برترین خبرها و راوی صادق آن هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در مراسم روز خبرنگار در سیرجان کرمان با تبریک این روز گفت: شهدا بهترین خبرنگاران و خبرسازان هستند؛ آنها هم خالق بهترین خبرها و هم راوی صادق آن هستند.

اکبر نصراللهی افزود: بهترین‌ خبرنگار و خبر را باید در شهدا و سیره آنان جستجو کرد چرا که آنان هم خالق خبر و هم راوی صادق اخبارخوب از جنس حق، ایثار، دفاع انسانیت، حقوق بشر و ارزش‌های اخلاقی و انسانی هستند .

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری با تجلیل از شهید محمود صارمی، به شهدای عرصه رسانه اشاره کرد و گفت: در روز خبرنگار و مناسبت نامگذاری آن یعنی شهادت شهید صارمی، لازم است از همه شهدای والامقام از جمله خبرنگاران شهید فاجعه منا، دفاع مقدس و مدافع حرم یاد شود.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه همچنین با اشاره به محدود نبودن کار خبرنگاران به ساعت و روز خاص گفت: اگر چه روز خبرنگار، نمادین است اما نباید به خبرنگاران و یک روز محدود نیست بلکه چون خبرنگار از مردم و صدای مردم و چشم و گوش مردم است و کار خبرنگاران هم روز و ساعت خاصی ندارد بنابراین روز خبرنگار روز مردم و همه روزها روز خبرنگار است.

نصراللهی با تاکید بر ضرورت مردمی بودن خبرنگاران و توجه به مشکلات مردم گفت: اگر خبرنگاران از مردم نباشند و راوی زندگی و مشکلات مردم و به دنبال راه حل آن نباشند، خبرنگار نیستند.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه با اشاره به ضرورت حمایت از خبرنگاران گفت کار رسانه‌های متعهد، ارزشمند و مقدس و عبادت است و مسئولان باید با توجه به مقدس بودن کار خبرنگاران و رسانه‌ها، مدافع‌حریم و حرم رسانه باشند؛ آنها را محرم و دلسوز و مشاور خود بدانند و از کمک آنها برای حل مشکلات بهره گیرند و حساب برخی از افرادی را که فقط در کسوت خبرنگار در تامین معیشت و کاسبی اقتصادی و سیاسی هستند با خبرنگاران متعهد و مردمی، جدا بدانند.

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری، تولید و انتشار صرف انبوه اخبار منفی را شلیک به روح و روان و امید مردم دانست و گفت: اگرچه خبرنگاران مسئول خوب و بد اخبار نیستند و باید وقایع را همان گونه که روی داده اند منتشر و مشکلات مردم را منعکس کنند اما وظیفه دارند در کنار طرح مشکلات راهکارهای حل آن را از کارشناسان پیگیری و منتشر کنند.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین ضرروت تعامل رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها و آسیب‌های این تعامل به ضرروت داشتن خبرنگاران و روابط عمومی‌های مسئول، مسلط و با دغدغه و تسلط بر اصول حرفه ای اشاره و تاکید کرد: رسانه‌ها باید خبرنگارانی در تراز انقلاب اسلامی و در شان مردم داشته باشند و برای رسیدن به این هدف همه به‌ویژه دانشگاه‌ها باید طرح نو در اندازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024194

وب گردی

وب گردی