تجربه المپیک، با تولید عینک شنای هوشمند

یک شرکت در کانادا موفق به تولید عینک شنا هوشمندی شده که به نوعی شبیه‌ساز شرایط بازی‌های المپیک است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این عینک شنای هوشمند توسط "دن آیزنهارد" که قبلا شناگر بود و حال کارآفرین یک شرکت در ونکوور به نام "فرم"( Form) است، ساخته شده است.

قیمت عینک هوشمند ساخته شده توسط شرکت فرم ۲۰۰ دلار اعلام شده و به شناگران یک بازخورد دیداری می‌دهد. به نحوی‌که شناگر می‌تواند فاصله شنا، میزان حرکت دست، سرعت در هر ۹۱ متر و کالری مصرف شده خود را دریابد.

در این محصول یک نمایشگر هوشمند در لنزهای عینک ساخته شده و بدون ممانعت از دید، اطلاعات مربوطه را ارائه می دهد.

یک باتری ضدآب هم در بند عینک به کار گرفته شده که با هر بار شارژ، نماشگر عینک را ۱۶ ساعت شارژ نگه می‌دارد.

از دیگر مزایای عینک این است که با استفاده از بلوتوث به گوش هوشمند متصل می‌شود. به این ترتیب شناگر می‌تواند آمار شرایط شنای خود را پیگیری کرده و یا با همکاران ورزشکار خود به اشتراک بگذارد.

اسکات دیکنز"( Scott Dickens) شناگری که دو بار در رقابت‌های المپیک شرکت کرده اظهار کرد، هنگامی که شناگر در سطحی بالا قرار دارد، ۶ روز از هفته را روزی ۴ ساعت در استخر شنا می کند.به همین جهت عینک شنای خوب و راحت از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین این عینک هوشمند این راحتی را فراهم می کند و تناسب آن به اندازه‌ی عینک شناهای معمولی است که شناگران از آن استفاده می‌کنند. چیزی که به آن عادت کرده اند.

شناگرانی که این‌عینک ‌ها را آزمایش کرده‌اند،این حقیقت راتایید کرده‌اند که این عینک، بدون ایجاد تغییر در دید، در زمان واقعی معیارهای مورد نظر یک شناگر را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024209

وب گردی

وب گردی