ماموریت‌های مجموعه پژوهشگاه فضایی  تشریح شد/ماهواره «ناهید ۱» آماد تحویل به پرتابگر

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران ماموریت‌های مجموعه را در سه محور اصلی تشریح کرد و گفت: در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، ماهواره «ناهید ۱» در مراحل آخر آماده سازی برای تحویل به پرتابگر  است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی در بازدید از پژوهشکده رانشگرهای فضایی با اشاره به همکاری این پژوهشکده در دو پروژه مهم فضایی کشور گفت: پژوهشکده رانشگرهای فضایی در طراحی و ساخت چرخ عکس‌العملی برای پروژه ماهواره «ظفر» و نیز پروژه بین المللی ماهواره‌های کوچک دانشجویی همکاری دارد که انجام این مهم، موفقیت بزرگی خواهد بود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران ماموریت‌های مجموعه پژوهشگاه فضایی را در سه محور اصلی توضیح داد و گفت: در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، ماهواره «ناهید ۱» در مراحل آخر آماده سازی برای تحویل به پرتابگر است و ماهواره سنجشی «پارس ١ » نیز مراحل تجمیع نمونه پیش پروازی را می گذراند و انتظار می‌رود در پاییز سال جاری به انجام برسد.

وی به ماموریت دیگر پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص توسعه خدمات فضاپایه اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز، پژوهشگاه موفقیت‌های خوبی داشته است که نمونه آن ارائه خدمات با استفاده از سنجش از دور در جریان سیل اخیر کشور بود و بعد از آن نیز با توجه به کارهای خوبی که در تهیه و پردازش نقشه‌های موردنیاز انجام شده بود، کار تعیین خسارات ناشی از سیل در جهت پرداخت به کشاورزان، از سوی وزارت کشور به پژوهشگاه فضایی ایران سپرده شده است.

صمیمی به دیگر فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی ایران مبنی بر کاربرد سرریز دانش فضایی در سایر صنایع اشاره کرد و افزود: در این جهت نیز پژوهشگاه محصولاتی دارد که در ارگان‌های دیگر مانند سازمان هواشناسی کاربرد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024220

وب گردی

وب گردی