تاسیس مرکز آموزشی و تخصصی واحدشهرقدس با هدف افزایش درآمدهای غیرشهریه ای

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس از تاسیس مرکز آموزشی و تخصصی با هدف افزایش درآمدهای غیرشهریه ای در این واحد خبر داد.

مهدی فتح الله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این واحد در راستای افزایش درآمدهای غیرشهریه ای اظهار کرد: عدم اتکا به شهریه، اقدام خوب و مهمی است که همواره مورد تاکید دکتر طهرانچی بوده و در برنامه جدید بودجه بندی دانشگاه آزاد اسلامی، توجه ویژه ای به آن شده است.

وی افزود: در منطقه غرب استان تهران، محور فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در حوزه صنعت و تجارت تعریف شده است به همین دلیل تلاش خواهیم کرد تعاملات ویژه ای را با بخش‌های اجرایی وعملیاتی مانند بنگاه‌های اقتصادی داشته باشیم تا بتوانیم بخشی از سیاست‌های درآمدی واحد را محقق کنیم.

فتح الله ادامه داد: واحد شهر قدس طی چند سال گذشته ظرفیت‌های زیادی را در حوزه آموزش و پژوهش ایجاد کرده است؛ بخشی از این ظرفیت‌ها می تواند در اختیار متقاضیان برون دانشگاهی نیز قرار بگیرد. خدمات آزمایشگاهی و زیر ساختی، از جمله ظرفیت‌هایی است که می توانیم در راستای آن با بخش‌های برون دانشگاهی همکاری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با بیان این که واحد شهرقدس به فعالیت‌های اقتصادی همسو با ماموریت‌های دانشگاهی وارد شده است تصریح کرد: از محل این فعالیت‌های اقتصادی که ایده را به فناوری تبدیل می کنند، ضمن ایجاد بستری مناسب برای درآمدزایی، از استادان و دانشجویان ایده پرداز حمایت خواهد شد. در این راستا به دنبال تاسیس چند شرکت دانش بنیان که در حوزه گیاهان دارویی فعالیت دارند هستیم.

وی از تاسیس مرکزی آموزشی و تخصصی در واحد شهر قدس با هدف افزایش درآمدهای غیر شهریه ای خبر داد و گفت: این مرکز آموزش های مهارتی را به متقاضیان داخل و خارج دانشگاه عرضه می کند؛ این مرکز در حوزه آموزش زبان، کامپیوتر، کارگردانی، عکاسی و مهارت های اقتصادی فعالیت خواهد کرد. همچنین مرکز رشدی در واحد شهر قدس تاسیس شده است که به کسب و کارهای دانش بنیان و افزایش درآمدهای غیر شهریه ای کمک خواهد کرد.

فتح الله تاکید کرد: تاکنون محل تامین درآمدهای غیر شهریه ای واحد شهر قدس، از 10 درصد تعیین شده بالاتر بوده است و امسال نیز تلاش می کنیم این میزان درآمدزایی را حفظ کنیم؛ فضای اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی باید بسترهای لازم را برای افزایش درآمدهای غیر شهریه ای واحدها به صورت پایدار فراهم کند در واقع آیین نامه ها، قواعد کاری و نظام‌های مالی و اداری باید با این جریان همسو باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به روندی که در پیش گرفته ایم، تا پایان سال جاری می توانیم 15 تا 20 درصد درآمدهای دانشگاه را به درآمدهای غیر شهریه ای اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024270

وب گردی

وب گردی