کارگاه آموزشی ترویج ازدواج آسان و پایدار در واحد میاندوآب برگزار شد

کارگاه آموزشی ترویج ازدواج آسان و پایدار  به مناسبت گرامی داشت هفته ازدواج با حضور امام جمعه، رئیس واحد، استادان، کارکنان و دانشجویان  از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، امام جمعه میاندوآب در این کارگاه با بیان اهمیت ازدواج در میان همه ادیان و تاکید پیامبر اسلام وامامان معصوم بر این موضوع به راهکار‌های انجام ازدواج آسان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: با توجه به تأثیر شبکه های مجازی و شبکه های ماهواره ای تغییراتی در دیدگاه جوانان در رابطه با امر ازدواج و زندگی زناشوئی به وجود آمده که آگاهی بخشی به جوانان از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌تواند در تغییر این دیدگاه‌ها و گرایش به زندگی پایدار موثر واقع شود.
حجت الاسلام حمید حسن زاده در ادامه افزود: نقش خانواده ها در ازدواج جوانان بسیار مهم و حائز اهمیت است و می تواند با انتخاب درست یا نادرست منجر به یک زندگی پایدار یا طلاق در بین آنان شود.

وی اختلاف اقتصادی، اختلاف عقیده و مذهب، اختلاف طبقاتی و تفاوت خانوادگی را از مهمترین آثار مخرب در ازدواج ناموفق برشمرد که موجب طلاق و بروزآسیب های اجتماعی فراوانی در جامعه می شود.

این استاد دانشگاه و حوزه، در مورد علل تاخیر ازدواج در بین جوانان و راهکارهای مقابله با آن، مراحل همسریابی، مشکلات موجود در همسریابی و ازدواج، آموزش های لازم برای تشکیل یک خانواده موفق، آموزش تفاوت‌های فکری و روحی بین زن و مرد، فراهم نمودن زمینه برای ازدواج آسان و پایدار و نیز حفظ زندگی زناشویی به بیان مطالبی پرداخت.

رامین رستمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در این کارگاه ضمن ترویج و نهادینه کردن ازدواج در بین جوانان دانشگاهی گفت: دانشگاه به عنوان خانه علم دانشجویان مهمترین کانون برای انتخاب و ازدواج پایدار است و دانشجویان می توانند با بهره گیری از مشاوره استادان برجسته دانشگاه در انتخاب صحیح همسریابی، بنای یک زندگی سالم و پایدار را بسازند که به دور از هرگونه مناقشات در زندگی مشترک باشد.

رستمی تصریح کرد: با الگو گیری از فرامین الهی و زندگی ائمه اطهار و انبیاء (ع) می توان به نقش ازدواج آسان و سالم در تحکیم بنیان خانواده و ازدواج پایدار در جوامع اسلامی و فرق آن با جوامع غربی پی برد و با عمل به برنامه‌های دینی و قرآنی در دانشگاه ها می توان به اهمیت جایگاه ازدواج در اسلام و سعادت اخروی جوانان دست یافت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1024271

وب گردی

وب گردی