ارائه گزارش دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون ساماندهی وضعیت جذب/ انطباق ضوابط جذب هیئت علمی با بیانیه گام دوم انقلاب

گزارش دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون ساماندهی وضعیت جذب با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب توسط قائم مقام این دانشگاه در جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

دستور نخست جلسه ارائه گزارش دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون ساماندهی وضعیت جذب با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب بود که این گزارش توسط بیژن رنجبر، قائم مقام این دانشگاه ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری بر لزوم تربیت جوانان نخبه، متعهد و متخصص به منظور استمرار این دستاوردها نیز تأکید شد.

در بخش دیگری از گزارش دانشگاه آزاد اسلامی ضمن طرح برخی از نقاط ضعف موجود در زمینه جذب و ارتقای اعضای هیئت علمی، اجرای مواردی مانند ایجاد سازوکارهای انگیزشی، تدوین ضوابط هوشمند جذب و ارتقا و غیره مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش نیازمحور شدن روند جذب، تقویت نگرشی کیفی به عنوان مهم‌ترین نیازهای روند جذب اعضای هیئت علمی عنوان شد. در ادامه گزارش دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تأکید بر لزوم همسو کردن روند شتاب علمی و توسعه دانش بومی و حل مسائل کشور از طریق علم مواردی مانند استفاده از ظرفیت نخبگان جوان، اندیشکده‌های علمی و غیره در این مسیر مورد تأکید قرار گرفت.

پس از ارائه گزارش دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیئت عالی جذب به بیان نظرات خود پرداختند که مهم‌ترین موارد همکاری همه نهادهای مسئول در روند جذب و ارتقا و بهبود کیفیت گزارش ارائه شده، بررسی روند جذب و ضرورت انجام آمایش سرزمینی و آمایش آموزش عالی و انطباق جذب اعضای هیئت علمی با آنها بر اساس نیاز و اقتضائات استان‌ها و شهرها و تسریع در اجرای برنامه‌های اصلاحی است.

در ادامه جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد ساماندهی وضعیت جذب با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب بود که این گزارش توسط حجت‌الاسلام‌ محمدرضا رضوان‌طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی این وزارتخانه ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به لزوم در نظر گرفتن تعهد علمی، اسلامی و ملی در روند جذب اعضای هیئت علمی موارد دیگری مانند مشارکت استادان در رفع مشکلات کشور، تقویت روحیه امید در دانشگاه، التزام به اجرای سیاست‌های کلان حوزه علم، تقویت روحیه عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم و استکبار، ایجاد احساس غرور ملی و پایبندی به سبک زندگی اسلامی و ایرانی نیز مورد اشاره قرار گرفت.

در ادامه مقرر شد در کمیته ذیربط در هیئت عالی موارد طرح شده در جلسه برای اصلاح فرم‌های بررسی صلاحیت علمی و عمومی مورد استفاده قرار گرفته و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بررسی تحلیلی خود را برای تعیین نقش هیئت‌های عالی، مرکزی و اجرائی جذب در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داده و در جلسات آتی گزارش خود را ارائه دهد.

در پایان جلسه نیز تعدادی از اعضای هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و دانشگاه علوم پزشکی زنجان با رأی مثبت اعضا تأیید صلاحیت شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024282

وب گردی

وب گردی