اجرای طرح نماد در ۲۱‌ هزار مدرسه از سال آینده

سرپرست وزارت آموزش و پرورش‌ گفت: در سال جدید ۲۱‌ هزار مدرسه با طرح نماد درگیر می‌شوند. ۵۱۱ هزار معلم هم آموزش‌های تواناساز و تاب‌آور را دیده‌اند تا بتوانند به ما کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید جواد حسینی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز شنبه 19 مردادماه 98 در ساختمان وزارت آموزش و پروزش برگزار شد، اظهار کرد: در آموزش و پرورش تکلیف‌مان روشن‌تر از هر زمانی است؛ چون اتفاقات این حوزه منجر شده جامعه از ما انتظار بیشتری داشته باشد. امکانات وزارت آموزش و پرورش دو تا سه برابر شده است. دارای نقشه راهی هستیم که تمامی منویات مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی و غیره در آن آمده است. یکی از اصلی‌ترین مواردی که در این سند مدنظر قرار داده شده خروج از تعلیم و تربیت تک‌ساحتی است. امروز تعداد پیک دانش‌اموزی از ۲۰ میلیون به ۱۴ میلیون کاهش یافته است‌.

وی ادامه داد: یکی از عرصه‌های تعلیم و تربیت، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است و برای تحقق این بعد باید خودمان وارد عرصه شویم و همه شرکا و دستگاه‌های عمومی را پای کار بیاوریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: شاید تنها جلسه‌ای که بیشتر دستگاه‌ها در آن شرکت می‌کنند، آسیب‌های اجتماعی باشد. ما نیز در این راستا باید کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار‌دهیم.

وی اظهار کرد: مواد مخدر به عنوان یک آسیب، فروپاشی فرد را به‌دنبال دارد. همچنین استفاده از مواد مخدر ۱۶ آسیب دیگر را در پی خواهد داشت، به‌طوری که ۶۵ درصد‌ همسرآزاری، ۳۰ درصد کودک‌آزاری، ۲۳‌ درصد قتل و غیره به این دلیل به وقوع می‌پیوندد. به همین منظور لازم است در راستای‌پیشگیری از شیوع آن اقدام کنیم.

حسینی بیان کرد: در امور آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد باید‌ کاهش تقاضا را هدف‌گذاری‌ و پیگشیری، مبارزه و درمان را مد نظر قرار داد. کاهش تقاضا و پیشگیری با رویکرد توانمندسازانه و تاب‌آورانه موفقیت بیشتری داشته و هزینه کمتری دارد. مرکز بروز چنین دیدگاهی باید در مدارس ایجاد شود.

وی افزود: کنترل آسیب‌ها هدف آموزش پرورش است که طرح نماد مهم‌ترین آنهاست و ۱۴ دستگاه دخیل در آن هستند. کانون های فرهنگی و تربیتی باید با این موضوع درگیر شوند. ۷۵۰ مرکز مشاوره دانش‌آموزی و ۴۵۰ مرکز مشاوره خانواده داریم که باید برای اجرای این طرح کمک کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال جدید ۲۱‌ هزار مدرسه با طرح نماد درگیر می‌شوند. ۵۱۱ هزار معلم هم آموزش‌های تواناساز و تاب‌آور را دیده‌اند تا بتوانند به ما کمک کنند.

وی در پایان گفت: جشنواره نوجوان سالم را در دستور کار داریم که در سال گذشته بیش از ۲ هزار اثر تولید کرده است. این آثار باید به دل مدرسه بازگردد تا تشویقی برای دانش آموزان باشد. خانه‌های پیشگیری هم برای تمامی مناطق شکل می‌گیرد. ۱۰۰ هزار دانش‌آموز، آموزش می‌بینند تا بتوانند در گروه همیار شرکت کرده و در آموزش به دیگران مؤثر واقع شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024285

وب گردی

وب گردی