معضل شیوع مواد مخدر در مدارس‌ وجود ندارد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در کاهش شیوع مواد مخدر در مدارس موفق بوده‌ایم، به طوری که در حال حاضر معضل شیوع در مدارس‌ وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید جواد حسینی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم‌نامه امروز آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر، ضریب نفوذ فعالیت قبلی و جدید را نشانه‌گیری کرده است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش اهدافی مانند پیشگیری از اعتیاد و مقابله با آن را در دستور کار قرار داده است؛ همچنین ایجاد میز نماد از اول مهر در مناطق 760گانه آموزش و پرورش را در دستور کار داریم. امسال ۲۱ هزار مدرسه تحت پوشش این طرح هستند، سال گذشته ۶ هزار مدرسه در این طرح بوده‌اند که علاوه بر آن خانه‌های پیشگیری در تمام استان ها و مناطق دایر خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: توانمندسازی عوامل‌درون آموزش و پرورش را در دستور کار داریم و به همین دلیل دوره‌های آموزشی با هدف پیشگیری را در برنامه‌ها قرار داده‌ایم. از تمامی توان آموزش و پرورش مانند اردوگاه‌ها و ورزشگاه‌ها و غیره نیز استفاده شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: طرح کانون یاری‌گران زندگی در داخل مدرسه اجرا می‌شود و در آن معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و مشاوران و مربیان تربیتی وارد مدرسه می‌شوند تا اقدامات پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر را به سرانجام برسانند. اکنون در گام اول ۱۰ درصد مدارس متوسطه دوم تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: در کاهش شیوع مواد مخدر در مدارس موفق بوده‌ایم، به طوری که در حال حاضر معضل شیوع در مدارس‌ وجود ندارد. یک نفر دانش‌آموز معتاد برای ما زیاد است و به همین دلیل تمامی تلاش خود را در‌ راستای محو کامل اعتیاد از مدارس انجام می‌دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در کتاب‌های درسی و کمک‌درسی و درس‌نامه‌ها آگاهی‌بخشی به دانش آموزان را دنبال می‌کند و همین آگاهی‌بخشی، کنترل درونی به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024293

وب گردی

وب گردی