برگزاری نشست هم اندیشی هدایت تحصیلی و جذب دانشجو در واحد خوراسگان

با حضور روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و با حضور مدیران و مسئولین روابط عمومی این استان نشست هم اندیشی هدایت تحصیلی و جذب دانشجو در واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد خوراسگان، در جلسه جلسه هم اندیشی و بررسی راهکارهای هدایت تحصیلی و جذب دانشجو که با پیگیری و هماهنگی اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تشکیل شد، حمیدرضا جوانمرد، سرپرست موقت دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: مهم ترین رسالت‌ واحدهای دانشگاهی در کوتاه مدت پیش رو، تلاش در جهت افزایش جذب دانشجو است و با توجه به بخشنامه جدید هدایت تحصیلی، این زمینه و بستر به خوبی فراهم شده است.
حمیدرضا جوانمرد اظهار کرد: با توجه به نیاز جذب دانشجو متناسب با نیازهای جامعه به رشته‌ها و تخصص‌های مختلف، باید هدایت صحیح تحصیلی داوطلبین و متقاضیان آموزش عالی در دستور کار واحدها و مراکز آموزشی باشد.
سرپرست موقت دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: تاکیدات دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بر موضوع توجه به افزایش و جذب دانشجو به ویژه در استان اصفهان، راهبرد اساسی روسای محترم واحدها و مراکز آموزشی باید باشد تا بتوان نسبت به این موضوع در سال جاری تحول ایجاد کرد.

جوانمرد با اشاره به مفاد بخشنامه جدید هدایت تحصیلی و جذب دانشجو عنوان کرد: در بخشنامه جدید خواسته شده است علاوه بر ایجاد ستاد استانی جذب و هدایت تحصیلی، هر یک از واحدها نیز ستاد هدایت تحصیلی و جذب دانشجو با محوریت رئیس واحد تشکیل دهند و به طور جدی، محورهای بخشنامه عملیاتی و اجرایی شوند.

در ادامه این جلسه اصغر عالمیان مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی استان اصفهان با ارائه آخرین شیوه‌های جذب دانشجو در دانشگاه‌های جهان گفت: زیرساخت‌ها و امکانات خوب دانشگاه آزاد اسلامی و کادر علمی و تجربه قریب به ۴ دهه ارائه آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی را نسبت به سایر رقبا، متمایز ساخته و متقاضیان آموزش عالی می بایست این تمایز را بدانند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به منظور افزایش جذب دانشجو، روابط عمومی واحدهای استان، از چند ماه قبل، برنامه‌های کاری خود را شروع کرده‌ و با پخش تلویزیونی زیرنویس‌ها، توسعه تبلیغات، انجام مشاوره‌های حضوری و تلفنی، بازدیدهای دانش‌آموزی، تبلیغات محیطی در سطح شهر و تبلیغات در پیام رسان‌های فضای مجازی، در راستای انجام وظایف مربوط به هدایت تحصیلی اقدام کرده‌اند.

در ادامه تعدادی از روسای واحدها به بیان تجربیات خود در زمینه جذب دانشجو و هدایت تحصیلی پرداختند که بیان نقطه نظرات روسای واحدهای؛ کاشان، دولت آباد، دهاقان، شهرضا، شاهین شهر، فلاورجان، گلپایگان، لنجان، آران و بیدگل، بادرود و معاون آموزش های عمومی و مهارتی استان، مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1024360

وب گردی

وب گردی