جریان مردمگرا و ظرفیت‌ساز به پیروزی گفتمانی دست یافته است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: ظرفیت‌سازان مردمگرا و انقلابی به دلیل اقناع مردم و جوانان به تکیه بر استعدادها و سرمایه‌های انسانی و منابع طبیعی ایران به جای معطلی پشت دروازه‌های بزک کرده آمریکا و اروپا، به پیروزی زودرس در افکار اجتماعی ایران دست یافتند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی زارعی در جمع استادان دانشگاه‌های استان لرستان با نقد خام‌فروشی سرمایه‌های انسانی و منابع خدادادی طبیعی و معدنی از سوی خط‌های غرب‌گرا و نفت‌گرا در تاریخ ایران و در تشریح شناخت مؤلفه‌های خط ظرفیت‌سازان مردمگرا و انقلابی اظهار کرد: ظرفیت‌سازان مردمگرا و انقلابی به دلیل اقناع مردم و جوانان به تکیه بر استعدادها و سرمایه‌های انسانی و منابع طبیعی ایران به جای معطلی پشت دروازه‌های بزک کرده آمریکا و اروپا، به پیروزی زودرس در افکار اجتماعی ایران دست یافتند.

وی ادامه داد: خط ظرفیت‌سازان مردمگرا و انقلابی، ایرانی و اسلامی است، قدر بوم و جغرافیای ایران را می شناسد و برای این سرزمین حرمت قائل است. همچنین این خط به امکانات ایران در روستاها، شهرها و استان‌ها برای پیشرفت کشور واقف بوده و از سوی دیگر به ریشه‌های انقلابی و اسلامی وفادار است. این‌که در تحقق سند آمایش استان کهن و مهمی مثل لرستان در بخش‌های معدنی، صنعتی، کشاورزی و دامپروری به‌صورت همه جانبه و انقلابی نکوشیم و منتظر گوشه‌چشم جنایتکاران و متکبرین آمریکا و اروپا باشیم، توهین به مردمان این خطه پراستعداد و با ظرفیت است.

استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از استادان دانشگاه‌های استان لرستان خواست با معرفی ظرفیت روستاها و شهرهای استان لرستان به کارگزاران و دولت، خط جدید مردمگرا و مردم‌باور ظرفیت‌گرایی را در اقصی‌نقاط استان به میان مردم کوچه و بازار، کشاورزان، دامداران و صنعت‌کاران لرستانی برده و به گفت‌وگو بگذارند؛ چون با بررسی اخبار در جای‌جای کشور می‌توان همبستگی ایرانیان با خط ایرانی و اسلامی مردمگرایان ظرفیت‌شناس را دید.

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس با انتقاد از بی‌توجهی دولت و وزارت امور خارجه به درخواست ۲ هزار استاد دانشگاه از حسن روحانی و محمد جواد ظریف در برعهده‌گیری مسئولیت شکست مذاکرات بی‌حاصل خاطرنشان کرد: وزارت خارجه و رئیس جمهور باید مسئولیت معطل کردن 6 ساله ظرفیت روستاها، شهرها و استان‌ها را در قربانگاه وعده‌های توخالی آمریکا و اروپا بپذیرند. جنبش استادی هرگز اجازه نخواهد داد ضربات ملی وارد شده از مذاکرات بی‌حاصل با دروغگویان غربی به بخش صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و صنایع تک و نظام کسب و کار و اشتغال به فراموشی سپرده شود.

در پایان این همایش ضمن تشکر از خدمات حمیدرضا زهره‌ای، علی نظری عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان به عنوان رئیس مرکز استانی بسیج اساتید لرستان منصوب و به استادان معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024371

وب گردی

وب گردی