بودجه‌ریزی عملیاتی موجب تسری منابع به سمت بهره وری و کاهش هزینه‌ها می‌شود/ دانشگاه آزاد اسلامی علم را وارد صحنه زندگی مردم می کند

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی با استفاده ظرفیت‌های عظیم خود، تمام توان علمی اش را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد همدان، احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در مجمع نمایندگان استان همدان که به میزبانی واحد همدان برگزار شد، گفت: در طرح تحولی دانشگاه آزاد اسلامی برای هر مرکز استان یک پیشران اقتصادی تعریف شده و دانشگاه براساس آن پیش می رود. دانشگاه ها باید با تأسیس مراکز تحقیقاتی، سراهای نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان و نظایر آن، سود تحقیقات علمی استادان و دانشجویان را در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود: بر مبنای این طرح تحولی، رشته های علمی تأسیس و دانشجویانی تربیت می‌شوند که فارغ التحصیلانش در خود شهر و استان محل تحصیل جذب بازار کار شده و دانشگاه و مردم هر دو بهره‌مند می شوند.

حیدری، دانشگاه آزاد اسلامی را شجره ای طیبه برآمده از دل مردم و درون نظام دانست و اظهار داشت: این دانشگاه یک نهاد بزرگ دانشگاهی و یک شبکه بزرگ اجتماعی و فرهنگی با بیش از 520 واحد و مرکز در سراسر کشور، بیش از 350 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و یک میلیون و 200 هزار دانشجو در سراسر کشور به همراه 35 هزار عضو هیأت علمی است.

وی تأکید کرد: در سال رونق تولید و در شرایط اقتصاد مقاومتی و تحریم های ظالمانه هستیم و دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی با استفاده ظرفیت های عظیم خود، تمام توان علمی اش را در اختیار مردم قرار می دهد و کارآمدی خود را در حل مشکلات جامعه به اثبات می رساند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد دو تحول در این دانشگاه خبر داد و افزود: نخستین تحول نگاه به درون و تلاش در حل مشکلات است که به همت دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی و دلسوزان نظام، سامانه ای به نام پایش ایجاد شد و تاکنون 20هزار مشکلات داخلی کشور در آن ثبت شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: براساس طرح پایش در بحث کشاورزی دانشجو مستقیماً در زمین های کشاورزی و به صورت عملی این تخصص را فرا می گیرد. دانشجو در کنار یادگیری مباحث نظری، کار، تحقیق و پژوهش عملی نیز انجام می دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: از این طریق است که متخصص حرفه ای تربیت و مزرعه نمونه ای به عنوان مدلی علمی، توانمند و بهره ور ایجاد می شود که کشاورزان منطقه ای بتوانند مشکلات خود را حل کنند، مدل بگیرند و در زمینهای خود استفاده کنند. در ادامه نیز با ایجاد صنایع تبدیلی و صنایع غذایی مورد نیاز، رشد اقتصادی مطلوب منطقه فراهم می شود.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین بودجه عملیاتی را دومین تحول مهم در این دانشگاه دانست و افزود: بودجه ریزی عملیاتی مبتنی بر کارکردها، داده ها و درآمدها بوده و موجب تسری منابع به سمت بهره وری، ایجاد تنوع منابع و کاهش هزینه ها می شود. این بودجه پس از بحث و بررسی تخصصی در سازمان مرکزی و استان ها به هیات امنای استانی ارسال می شود.

وی به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این سند که مطابق نظر مقام معظم رهبری و در راستای اجرای برنامه ششم مجلس شورای اسلامی است، در مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی به طور عملیاتی کلید می خورد و دانشگاه آزاد اسلامی از پیش دبستانی تا دوره ی همواره خدمترسان جامعه است و تلاش دارد علم را با تمام لوازم آن وارد صحنه زندگی مردم کند.

حیدری نمایندگان استان همدان را در مجلس سرآمد دانست و افزود: با شناختی که سال های سال از مجلس شورای اسلامی، کارکردها، کمیسیون ها و فراکسیون ها دارم، نمایندگان استان همدان را در همه زمینه ها متعهد و دلسوز به نظام جمهوری اسلامی ایران و نسبت به ولایت و رهبری و دلبسته آرمان های نظام و انقلاب می دانم که به استان و همه مسائل کشور حساسیت ویژه داشته و حضور و ظهورشان در تمامی مسائل مجلس اثربخش و جدی است.

در ادامه حمیدرضا حاجی بابایی و امیر خجسته نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای توسعه و ارتقا دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان پرداختند.

همچنین حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست دیگری که در واحد همدان برگزار شد، مباحث پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان و شهر نهاوند را پیگیری کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1024374

وب گردی

وب گردی