تأسیس مرکز آموزشی برای مدیران قضایی

رئیس سابق دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری گفت: برای آموزش مدیران قضایی باید فکری شود به همین دلیل پیشنهاد تأسیس مرکز آموزش مدیران قضایی را به رئیس قوه قضائیه داده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شریعت باقری در مراسم تکریم خود گفت: دانشگاه امروز در موقعیت خوب و ثابتی است البته مشکلات همیشه است ولی ما در مقابل طوفان مشکلات مقاومت و دانشگاه را به وضعیت دانشگاه نزدیک کرده‌ایم.

وی گفت: اقبال به این دانشگاه از سوی دانشجو و استاد و کارمندان قوه قضائیه بیشتر شده است.

وی افزود: دوره دانشگاه ۴ سال است و بنده ۶ سال است که در این جایگاه بوده‌ام و دو سال اضافه بر اساسنامه دانشگاه بوده‌ام.

رئیس سابق دانشگاه علوم قضایی تصریح کرد: بخش مهمی از دانشجویان ارشد را بورسیه کردیم و قبلاً فقط برای کارشناسان بود و با اجازه رئیس قوه قضائیه خواستیم این مزیت برای کارشناسی ارشد نیز فراهم شود.

شریعت باقری گفت: قبلاً از کنکورهای رشته های مختلف دانشجو می پذیرفتیم ولی اکنون فقط از رشته علوم انسانی پذیرش می شود.

وی افزود: دانشجویان را هیأت عالی گزینش می‌کرد و گزینش قضایی هم پس از آن انجام می شد اما حالا فقط گزینش قضایی انجام می‌شود.

شریعت باقری در مورد جذب هیأت علمی گفت: طی این سالها ۳۱ عضو داشته‌ایم که ۸ نفر بازنشسته شدند و ۱۲۷ نفر را از فرآیند جذب استادی عبور داده‌ایم و ۱۶ نفر را به عنوان اعضای جدید داشته‌ایم هر چند آمار پایینی است و باید 100 عضو داشتیم؛ این درحالی است که حدود ۶۰ نفر استاد مدعو داریم که باید اعضای هیأت علمی بیش از اساتید مدعو باشد.

وی با بیان اینکه توانسته‌ایم رتبه‌های بالای کنکور را جذب دانشگاه علوم قضایی کنیم،گفت: به طور سیستماتیک اکنون دانشجویان به سمت انتخاب این دانشگاه آمده‌اند و این وضعیت باید حفظ شود.

وی گفت: در حال حاضر ۳۷ دانشجو دارای رتبه یک، ۲۰۴ دانشجو رتبه ۲ و ۳۴۴ دانشجو داریم که رتبه زیر ۵۰۰ کنکور را دارند و جذب این دانشگاه شده‌اند.

رئیس سابق دانشگاه علوم قضایی گفت: کارمندان دانشگاه مشمول افزایش ۵۰ درصدی حقوق نمی‌شدند ولی کارهایی برایشان شد و سندهای مالکیت دانشگاه اخذ و ساماندهی شده است.

باقری گفت: مدیریت‌ها در دانشگاه با این سختی‌ها ایجاد شده و امیدوارم در دوره جدید هم حفظ شوند و پیشنهادات خود را به رئیس جدید قوه قضائیه داده‌ایم از جمله اینکه برای آموزش مدیران قضایی باید فکری شود و مرکز آموزش مدیران قضایی را تأسیس کنیم چرا که این مدیران با امور مهم با تجربه آشنا می‌شوند و آنها بیش از اینکه نیاز است حقوقدان باشند باید در این امور مسلط شوند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1024380

وب گردی

وب گردی