استفاده از سیستم عامل جدید هواوی در تلویزیون هوشمند برای نخستین‌بار

پس از معرفی سیستم عامل جدید هارمونی او اس(HarmonyOS) توسط شرکت هواوی که به تلافی تحریم‌های آمریکا و به عنوان جایگزینی برای سیستم عامل اندروید ساخته شده است، اکنون برای اولین بار در پشتیبانی از نخستین تلویزیون هوشمند هواوی با برند «آنر»(Honor) استفاده شد.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت هواوی از اولین تلویزیون هوشمند برند «آنر»(Honor) خود رونمایی کرده است که همچنین اولین محصول پشتیبانی شده توسط جایگزین اندروید یعنی «هارمونی او اس» است که این شرکت در کنفرانس اخیر خود معرفی کرد.

همانطور که این شرکت پرحاشیه توضیح داده است، «هارمونی او اس» برای پشتیبانی از اینترنت اشیا(IoT) مانند نمایشگرهای هوشمند، بلندگوهای هوشمند و همچنین پوشیدنی‌ها و وسایل هوشمند داخل اتومبیل در نظر گرفته شده است.

«جورج ژائو» رئیس زیر برند «آنر» گفت که نمایشگر جدید با نام «آنر ویژن»(Honor Vision) نه تنها برای استفاده به عنوان یک تلویزیون بلکه به عنوان یک مرکز اطلاعات و یک پنل کنترل برای انواع دستگاه‌های متصل کاربران در نظر گرفته شده است.

هواوی مدتی است که در حال توسعه سیستم عامل مخصوص به خود است تا اگر در پی تحریم‌های اعمال شده از جانب آمریکا روزی نتوانست از سیستم عامل اندروید در محصولات خود استفاده کند، دغدغه‌ای نداشته باشد.

ضمن اینکه سایر غول‌های فناوری نیز اخیراً به دلیل محدودیت‌های تجاری اعمال شده از طرف دولت آمریکا برای هواوی، روابط خود را با این شرکت قطع کرده‌اند.

نمایشگر جدید هواوی به نرم افزارهایی مجهز است که دارندگان می‌توانند از تلفن‌ها یا تبلت‌های خود برای جستجوی برنامه‌های مورد نظر خود برای تماشا استفاده کنند. آنها همچنین می‌توانند آنچه را که در گوشی خود تایپ می‌کنند همگام سازی کنند و می‌توانند تصاویر دلخواه خود را که بر روی تلفن همراه خود دارند، به راحتی روی تلویزیون به نمایش درآورند.

مدل «پرو»ی این تلویزیون که گران قیمت‌تر نیز هست، دارای یک دوربین پاپ آپ با کیفیت تصویربرداری 1080p برای مکالمات ویدئویی و قابلیت‌های هوش مصنوعی از جمله تشخیص چهره، ردیابی بدن و تشخیص طرز ایستادن و حالت‌های بدن است.

«آنر ویژن» در دو نسخه در دسترس خواهد بود که هر دو 55 اینچی و با کیفیت 4K HDR هستند.

نسخه «پرو»(Pro) دارای دو برابر ظرفیت ذخیره‌سازی(32 گیگابایت) نسبت به نمونه استاندارد است و 680 دلار عرضه خواهد شد که 142 دلار گرانتر از برادر خود است.

پیش سفارشات هم‌اکنون در چین باز شده است و انتظار می‌رود عرضه عمومی آن از تاریخ 15 اوت آغاز شود. اما هنوز هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا در خارج از چین نیز در دسترس قرار می‌گیرد یا خیر، نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024384

وب گردی

وب گردی