هوش مصنوعی به کمک قلب انسان آمد

محققان دانشگاه سیدنی از هوش مصنوعی برای جلوگیری از حمله قلبی استفاده کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات کاربردی دانشگاه سیدنی برنده جایزه 1 میلیون دلاری برنامه«Google AI Impact Challenge»برای تهیه یک برنامه دیجیتال هوش مصنوعی (AI) جهت جلوگیری از حمله قلبی شد.

برنامه سلامتی دیجیتال از ردپاهای دیجیتالی ضبط شده بیماران در فناوری‌هایی مانند برنامه‌های تلفن همراه و تکنولوژی‌های پوشیدنی استفاده کرده و داده ها را با هوش مصنوعی ترکیب می‌کند تا با استفاده از پیام‌های متنی توصیه‌های متناسب را به بیماران ارائه دهد. بدین وسیله خطر موجود برای بیمارانی که با درد قفسه سینه به بیمارستان رفته اند را تشخیص می‌دهد.

«Clare Chow» متخصص قلب و عروق در بیمارستان وستمید و دانشکده کلینیکی دانشگاه سیدنی، گفت:«تمرکز ما بر روی برنامه پیشگیری مقیاس پذیر با هدف کاهش تعداد حملات است.»

Chow اظهار داشت که درد قفسه سینه دومین دلیل متداول مراجعه به اورژانس در استرالیا است که این ممکن است یک علامت هشدار دهنده باشد. شناسایی و نظارت زودرس می‌تواند مانع بازگشت بیماران به بیمارستان شود اما در حال حاضر این کار ضعیف انجام شده است.

مداخلات سلامتی دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان تغییر این شرایط را فراهم می‌کند زیرا این فناوری بیماران را در طی زندگی روزمره تحت نظارت قرار می‌دهد.

AI Impact Challenge زمانی توسعه یافت که گوگل در اکتبر گذشته از برنامه هوش مصنوعی خود برای توسعه جامعه‌ای خوب خبر داد که هدف آن هدایت منابع و هوش مصنوعی برای پروژه هایی با تأثیرات مثبت بر جامعه است. این ابتکار تلاش مشترک بین Google.org، بازوی نیکوکاری این شرکت، مهندسان و محققان گوگل است.

هوش مصنوعی، هوش صناعی یا هوش ماشینی (Artificial Intelligence) به هوشی که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهد، گفته می‌شود. به عبارت دیگر هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند. بیشتر نوشته‌ها و مقاله‌های مربوط به هوش مصنوعی، آن را به عنوان (دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند) تعریف کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024386

وب گردی

وب گردی