تقویت روحیه جهادی مهم‌‌‌ترین هدف حضور پزشکان داوطلب در کمیته سلامت دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم‌‌‌ترین هدف از فعالیت پزشکان و دانشجویان این رشته در کمیته سلامت دانشگاه آزاد، تقویت روحیه جهادی، خدمت به مردم محروم از امکانات و آسیب‌‌دیده از بحران‌‌های طبیعی است.

محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اهداف تشکیل کمیته سلامت دانشگاه آزاد گفت: هدف از تشکیل کمیته سلامت دانشگاه آزاد، خدمات‌رسانی جهادی علوم پزشکی دانشگاه آزاد، دانشجویان و داوطلبان علاقه‌‌‌مند به امور جهادی در کمک‌‌رسانی به مردم آسیب دیده مناطق و بحران‌‌زده ناشی از تحولات زیست محیطی همچنین پیشگیری از ادامه روند بیماری‌‌ها در میان مردم این نواحی است.

وی درباره اعضای تشکیل دهنده کمیته سلامت دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: کمیته سلامت در معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و اعضای تشکیل‌‌دهنده آن از پزشکان و اعضای هیئت علمی علوم پزشکی مجموعه دانشگاه آزاد هستند و فعالیت اصلی در این اردوهای جهادی در کمک‌‌‌رسانی به مردم آسیب‌‌دیده به عهده دانشجویان داوطلب است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نقش کمیته سلامت در کمک به حل بحران‌‌های موجود و رفع چالش‌‌های کشور تاکید کرد: بدون تردید، جدای از وظیفه تعیین شده دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاه حل مسئله، اصلی‌‌‌‌‌‌ترین وظیفه علم پزشکی و فارغ‌‌التحصیلان این رشته، خدمات‌‌‌رسانی به مردم و حل بحران‌‌‌های موجود است؛ اما مهم‌‌‌ترین هدف از فعالیت پزشکان و دانشجویان این رشته در کمیته سلامت دانشگاه آزاد، تقویت روحیه جهادی و خدمت به مردم محروم از امکانات و آسیب‌‌دیده از بحران‌‌های طبیعی است.

نفر یادآور شد: یکی دیگر از اهداف تشکیل کمیته سلامت در بلایا و حوادث طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی، آشنایی دانشجویان پزشکی با مسائل اجتماعی و آمادگی عملی آنها در چگونگی ارائه خدمت به مردم در مواقع ضروری و بحرانی است.

وی درباره فعالیت‌های این کمیته از زمان تشکیل تا امروز گفت: بعد از وقوع سیل در کشور، کمیته سلامت در بلایا و حوادث طبیعی فعالیت خود را آغاز کرد و مردم سیل‌‌زده را در نقاط مختلف کشور از جمله خوزستان، لرستان و گلستان تنها نگذاشتیم و خدمات مختلفی در زمینه امور مختلف پزشکی، دندان‌پزشکی، دام‌‌پزشکی و خدمات‌‌‌رسانی دام و طیور همچنین مشاوره‌‌های روان‌‌شناسی برای کمک به حل بحران‌‌‌‌های روحی و روانی به مردم آسیب دیده و رسیدن به شرایط عادی و ایده‌‌آل انجام دادیم.

گفتنی است، با توجه به حادثه‌‌خیز بودن کشور و لزوم آمادگی هر چه بیشتر در مواقع بحران، «کمیته سلامت در بلایا و حوادث طبیعی» در معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد اجتماعی در سیل اخیر اقدامات و فعالیت‌های مختلفی از جمله خدمات درمانی، بهداشتی، روان‌‌شناسی، دام‌‌پزشکی، ساخت سیل‌‌بند، نصب کانکس در مناطق سیل‌‌زده انجام داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024393

وب گردی

وب گردی