برگزاری پویش مردمی «رزق علوی» برای احیای سنت اطعام غدیر

پویش مردمی «رزق علوی» برای احیای سنت اطعام غدیر و ترسیم آن در قاب دوربین ازسوی برخی جوانان اهل رسانه شکل گرفته است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، پویش مردمی «رزق علوی» از سوی برخی اهالی رسانه تشکیل شد. این گروه با هدف تشویق ترغیب و تبلیغ (مستندسازی، عکس، فیلم، ارتباط با رسانه‌های همگانی) در زمینه برگزاری مراسم پذیرای همگانی د‌ر روز عید غدیرخم قدم برداشته و می‌خواهد به صورت هدفمند مشوق این کار خداپسندانه باشد.

پویش مردمی «رزق علوی» این اقدام خود را به پیروی از این حدیث امام صادق (ع) که فرمودند: غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد، آغاز کرده‌اند.

در این راستا به تحقیق و شناسایی گروه و افرادی که از سال‌ها قبل اقدام به این کار داشته‌اند، روی آورده‌اند و با فراهم کردن بستر لازم در شبکه‌های اجتماعی رسمی کشور برای معرفی و تبلیغ عزیزان فعال و در صورت مشاهده معایب، بررسی و رفع نواقص احتمالی آن می‌پردازند.

در پویش مردمی «رزق علوی» حضور برخی سخنرانان و مداحان مطرح کشور از جمله حجج اسلام علیرضا پناهیان، محمود ابوالقاسمی، مصطفی کرمی، محمود ریاضت، علی پناه و ... دیده می‌شود تا بتوانند با تشویق به اجرای این طرح در قالب‌های کوچک فردی و خانوادگی تا سطح کلان در اشاعه اطعام غدیر گام بردارند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند از طریق اینستاگرام rezgh_alavi@ تصاویر، فیلم‌ها و گزارش‌های تصویری خود را ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024394

وب گردی

وب گردی