فرصت طلایی واحد میاندوآب برای توسعه گردشگری، کشاورزی و اقتصاد آبی در منطقه

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه یک نهاد فرهنگی، اجتماعی، علمی و یک شبکه بزرگ اجتماعی در کشور است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد میاندوآب، نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با حضور احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیأت علمی و کارکنان واحد میاندوآب برگزار شد.

حیدری در این نشست با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: در گام نخست انقلاب کارهایی زیادی در زمینه ایجاد دانشگاه، برق رسانی، محرومیت زدایی، آبادانی، کشاورزی و ... در کشور انجام شده و امروز به برکت و قدرت انقلاب به شتاب علمی 11 برابری، رتبه اول در منطقه و رتبه 15 در ارائه مقالات در جهان دست یافته ایم.

وی ادامه داد: در زمینه نانو، فناوری، هسته ای، موشکی و تجهیزات دفاعی در جهان پیشرو هستیم که همه نشان از برکات انقلاب است. باید در گام دوم انقلاب کاستی های که در گام اول وجود داشت، رفع شود. نقاط ضعف شناسایی و نقاط قوت تقویت شود.

حیدری با طرح این سؤال که چرا توان علمی کشور به کمک بهره وری و کارآمدی نیامده است، گفت: در کشور های پیشرفته دنیا مقالات، پژوهش ها، پایان نامه ها و تحقیقات بیش از80درصد از مشکلات را حل می کند. توان علمی کشور می تواند برای حل مشکلات داخلی به بهترین نحو ممکن عمل کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد فرهنگی، اجتماعی، علمی و یک جریان کاملاً فرهنگی و یک شبکه بزرگ اجتماعی در کشور است و از رأس آن تا دورترین نقطه کشور با دارا بودن بیش از 500 شعبه و مرکز به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی، اجتماعی، علمی و تحقیقاتی در کشور مطرح است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در مدیریت جدید این دانشگاه، گام های عملی همچون سیستم پایش در جهت پیشگام شدن برای حل مشکلات کشور برداشته شده است.

وی با بیان اینکه میاندوآب در حوزه باغبانی، تولید نهال و گردشگری می تواند یکی از قطب های مهم کشور باشد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب باید به سمت حل مشکلات مردم و منطقه به خصوص در امر توسعه روزافزون کشاورزی نوین و ایجاد گلخانه ها، تولید و فرآوری گیاهان دارویی حرکت کند. رودخانه های زرینه و سیمینه فرصت طلایی برای توسعه کشاورزی، گردشگری و اقتصاد آبی هستند.

بازدید حیدری از مجتمع آموزشی و کلاس های درس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب

حیدری همچنین از ظرفیت ها و امکانات آموزشی، پژوهشی و کلاس های درس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، مدرسه فوتبال و چمن ورزشی دانشگاه بازدید کرد و از نزدیک در روند فعالیت های آموزشی و مشکلات دانشجویان قرار گرفت.

تجدید میثاق و غباروبی مزار شهدای گمنام واحد میاندوآب

حیدری و هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در آیین عطرافشانی و نثار گل بر مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی شرکت کردند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: شهدا کبوتران خونین بال آسمان عشق و حقیقت هستند که با نثار خون پاکشان، عزت و فرهنگ شهادت طلبی را برای ملتی بزرگ و آزاده در جهان به ارمغان آوردند و وظیفه خطیر دانشگاهیان به عنوان سفیران اندیشه و تفکر در سنگر علم و دانش این است که در عمل به آرمان های والای شهدا در مقابل تهاجمات فرهنگی غرب هوشیارانه عمل کرده تا خدشه ای به عزت و اقتدار علمی و فرهنگی کشور وارد نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024398

وب گردی

وب گردی