توضیح رئیس پلیس پایتخت در مورد یک فیلم منتشر شده در فضای مجازی

رئیس پلیس پایتخت درباره فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده و در آن گویا پلیس با یک شهروند درگیر می‌شود، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت صبح امروز در مراسم روز خبرنگار که در مرکز فرماندهی پلیس پایتخت برگزار شد،گفت: خبرنگاران افسران تلاشگر جنگ هستند و اگر بخواهیم مقایسه کنیم با خبرنگاران در سطح دنیا باید بگویم خبرنگاران ایرانی بهترین در دنیا هستند.

وی افزود: اگر بخواهیم سطوح امنیت را دسته بندی کنیم، امنیت داخلی کشور مهمترین نیازی هست که در یک کشور وجود دارد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: امنیت پایتخت برای ما بسیار حائز اهمیت است و لذا برای این مطلب تلاش فراوانی کرده ایم که بارها از سمت رسانه ها اعلام شده است.

فردی در چهار راه ولیعصر به یک رهگذر خانم توهین می کند که مامور ناجا به او تذکر می دهد و بعد از این تذکر آن فرد به مامور پلیس حمله می‌کند و آن فرد دستگیر می‌شود

سردار رحیمی با اشاره به درگیری روز گذشته پلیس با یکی از شهروندان گفت: این فرد در چهار راه ولیعصر به یک رهگذر خانم توهین می کند که مامور ناجا به او تذکر می دهد و بعد از این تذکر آن فرد به مامور پلیس حمله می‌کند و بعد از درگیری آن فرد دستگیر می‌شود. ولی در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده گویا پلیس با آن فرد درگیر می‌شود. در حالیکه آن فرد به مراجع قضایی معرفی می‌شود و بعد آن فرد به جرم اخلال در نظم عمومی با قرار ۴۰۰ میلیونی روانه زندان می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در دو سال پیش سهم تهران از وقوع جرایم ۲۹ درصد بود و امروز این سهم در طول دو سال به ۲۱ درصد رسیده است.

فرمانده انتظامی پایتخت افزود: بالغ بر ۸ تن مواد مخدر از قاچاقچیان در این ماه کشف شده است که ۱۳ درصد افزایش در حوزه مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

سردار رحیمی گفت: در یک ماه گذشته یک قاچاقچی بین المللی و ۷ باند وابسته به آن منهدم و بالغ بر ۴ تن مواد مخدر از این قاچاقچی کشف شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در حوزه سرقت از مغازه، ۱۶ درصد کاهش وقوع، ۷ درصد کاهش وقوع در حوزه سرقت از خودرو، ۹ درصد کاهش وقوع در حوزه سرقت از موتورسیکلت و ۳ درصد کاهش وقوع در حوزه سرقت های خشن داشته ایم.

وی ادامه داد: در حوزه سرقت به وسیله مأموران تقلبی ۲۴ درصد کاهش و در حوزه تجاوز به عنف ۲۶ درصد کاهش داشته ایم.

در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده گویا پلیس با آن فرد درگیر می‌شود فرد به مراجع قضایی معرفی شده و به جرم اخلال در نظم عمومی با قرار ۴۰۰ میلیونی روانه زندان می‌شود

رئیس پلیس پایتخت گفت: کشف وقوع جرایم در این چهارماه ۷۲ درصد بوده یعنی ۵ درصد افزایش که نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع ۱۳ درصد افزایش کشف وقوع جرم را داشته ایم.

سردار رحیمی گفت: ۴۹ درصد افزایش قاچاق سوخت داشته ایم که عمده سوختی که از تهران به سمت شرق کشور قاچاق می شد، گازوئیل بوده است.

فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: در تصادفات فوتی ۲۰ درصد کاهش کشته و در تصادفات جرحی ۲۶ درصد کاهش مصدوم و در مجموع ۲۱ درصد کاهش در حوزه تصادفات داشته ایم.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1024410

وب گردی

وب گردی