غرق شدن  586  نفر تا 19 مرداددر کشور

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۹۰۰ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین تا ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در سطح کشور گفت: ۵۸۶ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ مجتبی خالدی روز یکشنبه با تاکید بر اینکه ۱۴ درصد از افراد غرق شده در گروه سنی چهار تا ۱۰ سال قرار دارند، افزود: از اول فروردین تا ۱۹ مرداد از مجموع ۹۰۰ مصدوم و فوتی حوادث ناشی از غرق شدگی ۲۰ درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱ تا ۲۱ سال، ۱۵ درصد مربوط به ۴ تا ۱۰ سال، ۱۶ درصد مربوط به ۳۱ تا ۴۰ سال، ۲۵ درصد مربوط به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۸ درصد مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، ۶ درصد مربوط به کودکان زیر ۳ سال، ۵ درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰سال و ۶ درصد مربوط به گروه سنی بالای ۶۱ سال و بیشتر هستند.

وی افزود: در این مدت، کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه‌ای در روستای تازه کند اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان، ترخیص شد. مسن ترین فرد غرق شده هم، مرد ۹۵ ساله در ارومیه در محل حادثه جان باخت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۹۰۰ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین تا ۱۹ مردادماه ۱۳۹۸ در سطح کشور، بیان کرد: ۳۱۴ نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند که ۲۶۲ نفر مصدوم جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل و ۵۲ نفر در محل حادثه درمان شدند. همچنین ۵۸۶ نفر نیز، جان خود را در این مدت از دست داده‌اند.

خالدی با اشاره به اینکه رودخانه‌ها در صدر حوادث ناشی از غرق شدگی قرار دارند، گفت: در ۱۴۳ روز گذشته و از مجموع ۹۰۰ غریق از نظر تفکیک مکانی ۳۱۳ نفر معادل ۳۵ درصد از کل غریق‌ها در رودخانه‌ها، ۱۱ درصد در سایر محیط‌های آبی شامل (حوض، جوی، آب انبار و…)، ۱۱ درصد در دریاچه پشت سد، ۲۴ درصد در دریا، ۸ درصد در استخر کشاورزی، ۵ درصد در کانال آب و ۳ درصد در استخر شنا و دریاچه های طبیعی دچار غرق شدگی شده‌اند.

وی افزود: استان‌های مازندران، گیلان و آذربایجان غربی در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی هستند و در ۱۴۳ روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب مازندران، با ۱۵۷ نفر، گیلان با ۸۹ نفر و آذربایجان غربی با ۶۸ نفر هستند. بیشترین فوتی نیز به ترتیب به مازندران با ۶۵ نفر، گیلان با ۴۳ نفر و آذربایجان غربی با ۳۹ نفر اختصاص دارد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور، بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی در ۱۳ اردیبهشت با ۲۷ مورد، ۲۱ و ۲۸ تیرماه با ۲۶ مورد و روز ۷ تیر با ۲۵ مورد به وقوع پیوسته است و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۲۸ تیر با ۲۲ نفر، ۱۴ تیر با ۱۶ نفر و ۱۳ اردیبهشت با ۱۵ نفر اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024423

وب گردی

وب گردی