معضلی به نام موسیقی زیر زمینی

موسیقی زیر زمینی به دلیل استفاده از برخی کلمات نامناسب و نامتعارف به سرعت در سطح جامعه پخش می شودو بی توجهی به موسیقی آکادمیک و گسترش آهنگ های زیرزمینی باعث تغییر ذائقه جامعه ایرانی شده است. 

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، امید حسینی نوازنده و کارشناس موسیقی با بیان این مطلب افزود: درحال حاضر موسیقی های زیرزمینی بدون کمترین مشکلی و با تکیه بر فضای مجازی اقدام به انتشار آهنگ های مختلف می کنند که البته بیشتر آنها از لحاظ شعر و ترانه و همچنین موسیقی و صدا در پایین ترین سطح قرار دارد ولی به دلیل استفاده از برخی کلمات نامناسب و نامتعارف به سرعت در سطح جامعه پخش می شود.

موسیقی زیر زمینی به دلیل استفاده از برخی کلمات نامناسب و نامتعارف به سرعت در سطح جامعه پخش می شود

وی تصریح کرد: گسترش این آهنگ ها بیشتر از آنکه دلایل تکنیکی و جاذبه موسیقیایی داشته باشد تنها به دلیل تابو شکنی و یا تکه کلام! دست به دست می شود که البته این مولفه نشانه موفقیت یک آهنگ نیست ولی همین اوج کاذب باعث مطرح شدن خواننده می شود.

وی ادامه داد: آهنگ های زیرزمینی که اغلب با استفاده از نرم افزارهای مختلف، اشعار بی محتوا و با صدا سازی وارد جامعه می شود کار را به جایی رسانده که تحصیل کرده ها و فعالان حرفه ای موسیقی به دلیل نگاه عمیق و سختگیرانه به موسیقی نتوانند پا به پای ترانه های زیرزمینی، محصول تولید کنند و به همین دلیل شاهد آن هستیم که موسیقی های غیرمجاز بیشتر در جامعه وجود دارد که همین امر درحال تغییر ذائقه مردم است.

آهنگ های زیرزمینی اغلب با استفاده از نرم افزارهای مختلف، اشعار بی محتوا و با صدا سازی وارد جامعه می شود

این کارشناس موسیقی گفت: سواد موسیقی از آن جمله موضوعاتی است که امروزه کمتر به آن توجه می شود درحالی که موسیقی، یک هنر مختص روشنفکران نیست و برای همه جسم‌ها و قلب‌ها و فکر‌ها تولید می‌شود و در علاقه‌مند شدن به آن، سه عامل فیزیکی، احساسی و عقلانی بدون شک دخالت دارد.

امید حسینی گفت: موسیقی هنر بیان احساسات در الحان مختلف است و این ابزاری برای ارتباط زیبا و هنری با سایر انسان ها و حتی خداوند است همچنین موسیقی زمینه‌ای بسیار زیباست، که روح آدمی را تسکین داده و آرام می‌کند، به همین دلیل متولیان امر نباید اجازه دهند که موسیقی های بی محتوا و هنجارشکن بیش از این در جامعه گسترش یابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024430

وب گردی

وب گردی