انعقاد بیش از ۴۵۰ قرارداد علمی با دانشگاه‌های جهان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از انعقاد بیش از ۴۵۰ قرارداد علمی با کشورهای مطرح جهان در حوزه علم و فناوری خبر داد.

منصور غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز به وضعیت تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: من به تمامی دانشگاه‌ها تاکید کرده‌ام تفاهم‌نامه‌هایی که با مراکز علمی یا دانشگاه‌های جهان منعقد می‌شود، مقدمه‌ای برای همکاری بین طرفین است، قطعاً همکاری شکل نمی‌گیرد مگر اینکه به توافق‌نامه منجر شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌‌های کشور و نهادهای علمی جهان باید در موارد مشترک با یکدیگر توافق کرده و وارد فاز اجرایی شوند. در حال حاضر در دانشگا‌ه‌های کشور تعداد زیادی قراردادهای پژوهشی در ادامه این تفاهم‌نامه‌ها منعقد شده و در حال اجرا است.

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون بیش از 450 قرارداد با مراکز علمی و دانشگاه‌های جهان منعقد شده است. همچنین در راستای اجرای تعداد زیادی دوره‌های تحصیلی مشترک توافقات لازم صورت گرفته و برخی از آن‌ها نیز در حال اجرا است که از جمله آن می‌توان به دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد. به همین منظور فرآیند روابط علمی و بین‌المللی با دانشگاه‌های جهان، یک رابطه جدید است. ما تجربه طولانی در این حوزه نداشته و نداریم؛ اما روند انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها در سطح بین‌المللی به خوبی پیش می‌رود.

غلامی در پایان گفت: با در نظر گرفتن فضای سیاسی که در کشورهای جهان حاکم است، در حال حاضر کشورهای مطرح در حوزه علم و فناوری با کشور ما همکاری دارند. این اتفاق به خوبی پیش می‌رود و دانشگاه‌ها باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024433

وب گردی

وب گردی