تقویت صنعت گردشگری به آموزش و استانداردسازی نیاز دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در مراسم افتتاح سیتی‌وان در این واحد، آموزش و استاندارد‌سازی را دو‌بعد تقویت گردشگری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در مراسم افتتاح نمایندگی استانی سیتی‌وان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که عصر امروز با حضور مسئولین استانی و مسئولین سازمان بین‌المللی سیتی‌وان در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار‌کرد: آموزش و استاندارد‌سازی دو بعد تقویت اساسی در گردشگری است.

وی ماموریت اجتماعی دانشگاه را، از رویکردهای جدید دانشگاه برشمرد و توضیح داد: در زنجیره صنعت گردشگری خلأ های زیادی وجود دارد که دانشگاه با شناسایی و سپس همکاری دستگاههای اجرایی سعی‌دارد چرخه این صنعت را روان‌تر و کامل‌ترکند و در توسعه آن شتاب بیشتری بدهد.

رسولی واحد تحقیق و توسعه در زمینه گردشگری را از نیازهای این استان عنوان و افزود: گردشگری محور اصلی توسعه استان اردبیل به حساب می‌آید و توجه به این موضوع موجب نوآوری در این صنعت می‌شود.

وی به رشد سریع گردشگری در جهان اشاره‌کرد و افزود: در کشور ما بدون برخورداری از استاندارد‌های لازم نمی توان ادعای پیشرفت در صنعت گردشگری را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل رویکردها و نگاه‌های سنتی را مانع پیشرفت این صنعت دانست و ادامه داد: میهمان دوستی و میهمان نوازی به روش سنتی نمی تواند پاسخگوی صنعت در‌حال رشد گردشگری باشد و شیوه‌های میهمان‌نوازی در حال تغییر‌است.

وی تصریح کرد: دنیا بحث رضایت مشتری در این صنعت را پشت‌سر گذاشته و در‌حال ایجاد شعف و خوشحالی در میهمانان است و ما نیز باید ماندگاری و وفاداری را در مشتریان و گردشگران تقویت کنیم.

رسولی آموزش و استاندارد‌سازی را دو بعد تقویت صنعت گردشگری برشمرد و افزود: در صنعت گردشگری دنبال ایجاد شعف و فراتر از رضایت مشتریان می‌اندیشیم و برای تقویت این فرهنگ استاندارد‌سازی گردشگری و صنایع وابسته به آن و توجه به زنجیره ارزش و تأمین کمک بزرگی می‌کند.

در تکمیل زیر ساخت های توسعه گردشگری قدم‌های اساسی برداشته شده است

در ادامه بهروز ندایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل حوزه گردشگری را تنها حوزه ای دانست که می تواند رشد، پیشرفت و توسعه پایدار داشته باشد.

بهروز ندایی مناطق طبیعی و بکر و آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری را از پتانسیل های استان اردبیل برشمرد و افزود: ما می توانیم در صنعت گردشگری زودتر از صنایع دیگر رشد‌کنیم و استان اردبیل در این زمینه جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در حوزه گردشگری، گفت: در تکمیل زیر ساخت‌های توسعه گردشگری در بحث ریلی، زمینی و فرودگاهها و بهبود راههای اصلی استان کارهای اجرایی شروع شده و قدم های اساسی برداشته شده است.

ندایی از افزایش سه برابری اعتبار این زیر ساخت ها نسبت به سال قبل خبر‌داد و اضافه‌کرد: سازمان میراث فرهنگی نیز بدون محدودیت آماده ارایه تسهیلات به سرمایه‌گذاران در بخش توسعه گردشگری استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل به موضوع گردشگری سلامت نیز اشاره و افزود: در سال جاری تعداد 12‌‌نفر از پزشکان برای آموزش آب درمانی عازم ترکیه خواهند‌شد که در گردشگری سلامت تاثیر زیادی خواهد داشت.

در ادامه رضا صادقی، مدیر کل امور بین الملل سازمان سیتی وان به دو دهه کار پژوهشی و مطالعات انجام شده در حوزه صنعت گردشگری توسط سیتی وان اشاره و فعالیت های انجام شده توسط این سازمان را گزارش داد و سپس با اعطای حکم نمایندگی استان به آقای محمد علی رسول زاده توسط دکتر محمد حسین احمدی مقدم، رئیس سازمان بین المللی سیتی وان این مراسم به اتمام رسید.

کد خبر: 1024440

وب گردی

وب گردی