اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هدف خدمات دندان‌پزشکی برگزار شد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز باهدف ارائه خدمات رایگان دندان‌پزشکی در روستای لاهیجان برگزار شد.

محمد شبستری خیابانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: اردوی جهادی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هدف ارائه خدمات رایگان دندان‌پزشکی در مناطق محروم برگزار شد.

وی ادامه داد: این اردو روزهای گذشته در روستای لاهیجان شهرستان تبریز با همکاری دهیاری، شورای اسلامی و هماهنگی علوم پزشکی استان به مدت هشت روز در مرکز بهداشت و درمانی این روستا برگزار شد و با حضور دانشجویان داوطلب عضو انجمن اسلامی دانشجویان دندان‌پزشکی مورد استقبال اهالی این منطقه قرار گرفت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه این اردو با استقبال گرم اعضای انجمن اسلامی دانشکده مواجه شد، تصریح کرد: برای نیازسنجی در اولین اقدام یک تیم متشکل از رزیدنت‌ها و دانشجویان جهت بررسی دقیق منطقه اعزام شد.

وی افزود: بعد از نیازسنجی به‌عمل‌آمده به دلیل نبود دندان‌پزشک در آن منطقه با همکاری مرکز بهداشت، خدمات دندانپزشکی از قبیل کشیدن دندان؛ ترمیم و غیره برای حدود 600 نفر از مراجعه‌کننده‌ها ارائه شد.

دانشجوی سال آخر دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: میانگین سنی مراجعه‌کنندگان در این منطقه حدود 35 سال بود و کمترین سن 6 سال و مسن‌ترین بیمار 79 ساله بود که در کنار انجام خدمات درمانی خدمات آموزشی در حوزه سلامت دهان و دندان نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجهیزات لازم برای خدمات دندانپزشکی با هماهنگی دانشکده دندانپزشکی در اختیار انجمن اسلامی قرار گرفت و تجهیزات دیگر را نیز مرکز بهداشت روستای لاهیجان در اختیار گروه جهادی انجمن اسلامی دانشگاه دندان‌پزشکی قرار داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024479

وب گردی

وب گردی