مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 22 مردادماه

«آغاز انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی،۶ نکته در مورد انتخاب رشته دانشگاه‌ آزاد و شفافیت قبل از انتخاب دانشگاه‌های بزرگ» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌ فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز بیست و دوم مردادماه روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

۶ نکته در مورد انتخاب رشته دانشگاه‌ آزاد

در این عنوان روزنامه فرهیختگان، نکاتی درباره انتخاب رشته دانشگاه آزاد آمده است. سهمیه انتخاب رشته، سهمیه‌های پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، نظام وظیفه، قطعیت سهمیه داوطلبان، پذیرش اتباع خارجه در دانشگاه آزاد اسلامی از جمله نکاتی است که در این گزارش آمده است.

شفافیت قبل از انتخاب دانشگاه‌های بزرگ

این عنوان روزنامه فرهیختگان، از نحوه برگزاری تورهای دانش‌آموزی در دانشگاه‌های دنیا حکایت دارد. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا، کلورادو، سیدنی، کالج لندن، توکیو و غیره اشاره کرد.

احتمال ایجاد رشته‌های جدید علوم پزشکی در دانشگاه آزاد

بهروز طهماسب کاظمی، مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در این عنوان روزنامه فرهیختگان با اشاره به مجوز وزارت‌بهداشت برای ایجاد رشته‌های جدید پزشکی گفت: از مجموع ۱۰۵رشته علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی فقط در ۲۳ رشته دانشجو می‌پذیرد.

مهم‌ترین عناوین امروز بیست و دوم مردادماه روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

آغاز انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

این عنوان روزنامه آفرینش از آغاز انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی حکایت دارد. تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۸ که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند می‌توانند تا پایان روز شنبه ۲ شهریور ماه با مراجعه به سامانه این مرکز نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

آغاز انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی

این عنوان روزنامه آفرینش، از آغاز انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی حکایت دارد. داوطلبان تا امروز 22 مرداد می‌توانند کدرشته های مورد نظر را انتخاب کنند. این آزمون 27 و 28 تیرماه برگزار می‌شود. در این آزمون تعداد ۷۰ هزار و ۹۴ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۸۶۱ نفر زن و ۱۸ هزار و ۲۳۳ نفر مرد هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024495

وب گردی

وب گردی