تولید بلوک‌های کوره قوس الکتریکی صنعت فولاد با فناوری نانو در کشور

محققان یک شرکت دانش بنیان ایرانی با موفقیت در تولید نمونه آزمایشی بلوک‌های EBT مجرای مذاب کوره‌های قوس الکتریکی صنعت فولاد، فاز تولید نیمه صنعتی این محصول راهبردی را آغاز کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد حسین زاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اطلس سرام کویر با اشاره به موفقیت این شرکت در کسب دانش فنی تولید بلوک‌های EBT مجرای خروجی مذاب در کوره‌های قوس الکتریکی گفت: این قطعه حساس که برای نخستین بار با استفاده از فناوری نانو در کشور ساخته شده با موفقیت در شرکت فولاد آلیاژی ایران تست و در مرحله ورود به فاز نیمه صنعتی است.

وی تأکید کرد: با توجه به دمای فوق العاده بالای کوره‌های EBT و خوردگی و سایش بسیار بالای آن و همچنین حساسیت ویژه این قطعه که گاه تا 100 تن مذاب از آن عبور می‌کند و در صورت بروز هرگونه اشکالی در آن امکان بروز خطرات جدی وجود دارد تولید داخلی این محصولات از اهمیت خاصی برخوردار است. این قطعه در حال حاضر از خارج وارد می‌شود و نمونه‌های گرافیتی داخلی هم به دلیل حرارت و اکسیژن بالای فرآیند با مشکل اکسیداسیون و افت شدید کیفیت مواجه هستند که ساخت بلوک‌های نانویی در این شرکت می‌تواند کمک بسیار زیادی به صنعت فولاد کشور باشد.

حسین زاده درباره میزان اشتغالزایی این طرح گفت: در حال حاضر به دلیل محدودیت فضای کارخانه تنها امکان جذب 8 نفر نیروی کار را داشته‌ایم اما در صورت تامین منابع مالی و تهیه فضای مناسب امکان اشتغال بیش از 150 نفر را داریم.

وی تصریح کرد: صنایع فولاد انتظار دارند که شرکت‌های طرف قرارداد آنها سبدی از محصولات را عرضه کنند که با توجه به محدودیت شدید این شرکت از لحاظ فضا و امکانات مالی قادر به تامین نیاز آنها نیستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024524

وب گردی

وب گردی