افزایش درآمدهای غیرشهریه‌‌‌‌‌‌‌ای در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس شرایط و ظرفیت های هر استان بررسی و تدوین شده است.

یه گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان با اشاره به برگزاری جلسات بررسی و تصویب بودجه دانشگاه، گفت: این جلسات بصورت کاملا فنی و کارشناسانه برگزار شده و یکی از امتیازات مثبت این جلسات نسبت به سنوات قبل، تطابق سال تحصیلی با سال مالی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی براساس اقتضائات و ظرفیت های هر استان بررسی و تدوین شده، گفت: در سنوات قبل بودجه واحدها در سازمان مرکزی تدوین می شد، اما خوشبختانه با یک تدبیر درست در سال جاری این مساله حل شد و هر واحد توانست متناسب با امکانات منطقه ای، راهکارها و برنامه های عملیاتی خود را تنظیم و بودجه ریزی را انجام دهد. در واقع استان ها نقش کلیدی در تدوین بوجه داشتند و سازمان مرکزی تنها سیاست های کلی را اعلام کرده است.

سلطانعلی میر افزود: در پیش بینی بودجه سال مالی آینده دانشگاه آزاد اسلامی حرکت از سمت درآمدهای شهریه ای به سمت درآمد های غیرشهریه ای دیده شده که حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دکتر طهرانچی با تسلط کامل به امکانات و ظرفیت های هر استانی و نظام موضوعات مربوطه، بودجه استان ها را مورد بررسی قرار می دهد، گفت: در بررسی برنامه و بودجه واحد های دانشگاه آزاد اسلامی ابتدا کارشناسان به صورت تخصصی و دقیق در جلسات مربوطه تمام موارد را به صورت فنی کارشناسی می کنند و سپس این برنامه و بودجه در حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بررسی و در نهایت در هیات امنای استان مورد بررسی قرار می گیرد.

سلطانعلی میر با اشاره به جزئیات بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، گفت: بودجه استان بر افزایش درآمدهای شهریه ای و غیرشهریه ای استوار است. طی برنامه ریزی ها مقرر شده از طریق جذب دانشجوی خارجی، جذب دانشجوی داخلی ، راه اندازی مرکز آموزش عالی در 20 شهرستان، جذب دانشجو در رشته های پزشکی استاندارسازی شده و ... دانشجویان افزایش یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: افزایش درآمدهای غیرشهریه ای در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان قرار گرفته و طی برنامه ریزی ها مقرر شده، افزایش 30 درصدی در درآمدهای غیرشهریه ای داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شده طی 5 سال آینده درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با درآمدهای شهریه ای برابری کند، گفت: در این زمینه سیاستگذاری های لازم صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیت ها و توانایی ها استان این برنامه اجرایی شود.

سلطانعلی میر افزود: کاهش هزینه های جاری، افزایش 3 برابری ماموریت های دانشگاه در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی ... با استفاده از نیروهای موجود، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، مساله محور شدن دانشگاه، همکاری در حوزه تقریب با کشورهای همسایه، جذب دانشجوی خارجی و از دیگر برنامه های سال مالی جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه و بودجه جدید دانشگاه آزاد اسلامی، مجریان و مدیران انقلابی و جهادی لازم دارد .

انتهای پیام/

کد خبر: 1024575

وب گردی

وب گردی