کاهش ۱۳درصدی اتکا به شهریه در بودجه دانشگاه آزاد اردبیل/ هتل آموزشی در سرعین راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: سال گذشته ۹۴درصد اتکا به شهریه داشتیم، این اتکا در بودجه سال تحصیلی جدید به حدود ۸۱‌درصد کاهش یافته است بنابراین در بودجه امسال کاهش ۱۳درصدی اتکا به شهریه را شاهد خواهیم بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اردبیل، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل درباره مهم‌ترین مصوبات جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل که با حضور بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع مورد بحث در این جلسه برنامه و بودجه دانشگاه بود.

وی افزود: با توجه به شرایط و سیاست‌های جدید دانشگاه، اهداف جدی و دارای چالش برای واحدهای دانشگاهی پیش‌بینی شده است که تحقق آنها نیازمند کار جهادی است و قطعاً همت و تلاش مضاعف می‌خواهد و باید همدلی و هم‌افزایی در کل استان بین واحدها وجود داشته باشد و همه دانشگاهیان عزم جدی داشته باشیم که اهداف برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل محقق شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به بودجه حدود ۱۱۵ میلیارد تومانی امسال این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این بودجه برای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل شامل ۶ واحد و ۶ مرکز دانشگاهی است.

رسولی بیان کرد: در بعضی از شاخص‌ها نیاز به جهش داریم، بودجه امسال عملیاتی است و بر اساس روندهای گذشته نیست. طبیعی است که در برخی از حوزه‌ها اگر ما روند گذشته را پیگیری می‌کردیم، دانشگاه دچار مشکل و بحران می‌شد؛ بنابراین در برخی حوزه‌ها باید به‌صورت جهشی عمل و کار جهادی کنیم؛ چراکه نمی‌توانیم روند گذشته را ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت آن چیزی که خوشبختانه در استان تاکنون به‌صورت کار جهشی انجام شده در حوزه شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان، حوزه آموزش‌های آزاد تخصصی، حوزه فعالیت‌های ورزشی و کارآفرینی ورزشی و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: طرح‌هایی که انجام می‌دهیم در حوزه توسعه استان و محل تأثیرگذار خواهد بود، مانند طرح یونی‌هتل که از جمله مصوبات جلسه بود و یک هتل آموزشی در مرکز سرعین راه‌اندازی می‌شود. تولید بذرهای بومی در استان، کیفیت‌بخشی به آموزش و تلاش در راستای افزایش سهم دانشجویی در آموزش عالی استان نیز از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل است.

رسولی به کاهش اتکا به درآمدهای غیرشهریه‌ای در بودجه امسال نیز اشاره و اظهار کرد: اگر سال گذشته ۹۴ درصد اتکا به شهریه داشتیم، این اتکا به شهریه در بودجه امسال به حدود ۸۱ درصد کاهش یافته است و در حقیقت کاهش ۱۳ درصدی اتکا به شهریه را در بودجه امسال شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: در تمام حوزه‌ها از جمله فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و به‌ویژه آن چیزی که در برنامه بودجه امسال بارز است، موضوع توسعه کارآفرینی و فناوری در دانشگاه است که خیلی روی آن تمرکز و تأکید شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024593

وب گردی

وب گردی