آغاز نصب کنتورهای هوشمند در مجتمع‌های تجاری بزرگ

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر گفت: در مرحله دوم طرح ملی فهام، به‌منظور جمع‌آوری دقیق اطلاعات مصرفی مشترکان و ارائه برق با ولتاژ و کیفیت مناسب به آنها، نصب کنتورهای هوشمند برای مجتمع‌های تجاری بزرگ در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هادی مدقق با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری مدیریت انرژی(فهام)، گفت: این طرح در چند سال اخیر برای مشترکان بزرگ بالای 30 کیلووات اجرا شده است و تاکنون حدود 400 هزار مشترک بزرگ صنعتی، کشاورزی و تجاری به این سامانه مجهز شده‌اند.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر افزود: استفاده از سامانه یاد شده به منظور پایش دقیق مصرف و همکاری مناسب مشترکان بزرگ بخش صنعت، کشاورزی، تجاری و اداری موجب شده است تا پیک تابستان امسال را بدون مشکل و خاموشی سپری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم اجرای این طرح، نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان زیر 30 کیلووات در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در این مرحله از طرح، اولویت با مشترکان سه فاز بخش کشاورزی، صنعت و تجاری است که کنتورهای سه فاز خانگی نیز مشمول طرح نصب تجهیزات یاد شده خواهند شد.

مدقق با تاکید بر اینکه اولویت نصب کنتورهای هوشمند همچنان با مشترکان پرمصرف است، گفت: در بخش مشترکان تجاری و خانگی نیز مجتمع‌های بزرگ در اولویت هستند؛ بدین منظور در حال حاضر تجهیز مجتمع‌های تجاری بزرگ به کنتورهای هوشمند آغاز شده است تا با جمع‌آوری دقیق اطلاعات مصرفی مشترکان، برق با ولتاژ و کیفیت مناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024611

وب گردی

وب گردی