عامل جنایت در پارک شقایق خانی آباد به دام پلیس افتاد

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل قتل پارک شقایق خانی آباد خبرداد که بخاطر بدهی به دوستش وی را به قتل رسانده و متواری بود. 

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ کارآگاه علی گودرزیگفت: در ساعت یک بامداد ۲۹ تیرماه امسال طی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ماموران کلانتری ۱۵۲ خانی آباد از فوت یک مرد جوان ۳۵ ساله در بیمارستانی در محدوده نازی آباد مطلع شدند.

وی گفت: مأموران کلانتری بلافاصله به بیمارستان مراجعه و ضمن تشکیل پرونده ای در این خصوص، موضوع را به کارآگاهان اداره دهم ( ویژه قتل ) اطلاع می دهد و کارآگاهان به همراه تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت و قاضی کشیک ویژه قتل به بیمارستان اعلامی مراجعه کردند.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه و معاینه جسد مشخص شد وی با شی تیزی ( چاقو ) از ناحیه خلفی کمر به بالا دچار جراحت شدید شده و در اثر شدت خونریزی به قتل رسیده است.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی، کارآگاهان با فردی روبرو شدند که گفت یکی از دوستان مقتول بنام «فرهاد» بوده و «سیامک» ( مقتول ) را با خودروی پراید شخصی خودش به بیمارستان منتقل کرده است.

وی گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی، فرهاد به کارآگاهان گفت : من حدود چند سالی هست با سیامک و رامین دوست هستم و روز حادثه او به من زنگ گفت بریم پارک ی حسابی از «شاهین» ( قاتل ) دارم بگیریم که به اتفاق «رامین» به محل رفتیم ، راهی پارک شقایق واقع در خانی آباد شدیدم ، او ( مقتول ) به من گفت جلوی ورودی پارک منتظرم باش و «سیامک» به اتفاق «رامین» به داخل پارک رفتند که پس از گذشت حدوداً یک ربع دیدم سیامک بحالت نیم خیز و کشان کشان و دست به پهلو به سمتم تنها می آید که پرسیدم «رامین» کو گفت او فرار کرد که سریعاً کمکش کردم و سوار خودروم کردم که در نیمه راه متوجه خونریزی شدید وی شدم؛ بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و او را به بیمارستان آوردند که متاسفانه فوت کرد.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه فرهاد به عنوان اولین مظنون به قتل به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد، افزود: «فرهاد» به کارآگاهان در ادامه اظهارات خود گفت : من شاهین را یکی دوبار بیشتر ندیده ام.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مرد جوان سریعاً دوست دیگر مقتول به نام رامین را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند، گفت: رامین در پلیس آگاهی اظهار داشت: روز حادثه من به اتفاق سیامک (مقتول) وارد پارک شدیم و شخصی بنام شاهین که از او طلب داشت را دیدم اول کمی باهم صحبت کردند که پس از گذشت چندقیقه درگیری لفظی پیش آمد و دعوا بالا گرفت که شاهین رو به من کرد و گفت با تو کاری نداریم و برو که حسابی ترسیده بودم سریعاً فرار کردم و بعداً شنیدم وی به قتل رسیده است.

کارآگاهان با شنیدن اظهارات هردو مظنون و اطلاعات بدست آمده دستگیری شاهین ( قاتل ) را در دستور کار خود قرار دادند و موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل در محدوده خانی آباد شدند و با هماهنگی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران در سیزدهم مردادماه شاهین دستگیر شد.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی اعلام کرد: متهم پس از گذشت هفت روز مقاومت در نهایت لب به اعتراف گشوده و قتل دوستش سیامک به انگیزه اختلاف مالی معترف شد.

سرهنگ گودرزی گفت : با توجه به دستگیری قاتل و اعتراف صریح به بزه انتسابی وی با صدور قانونی از سوی مقام قضائی جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ می باشد.

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی در پایان، با توصیه به شهروندان، گفت: بیش از یک سوم قتل های کشور به صورت ناگهانی و با استفاده از سلاح سرد اتفاق می افتد و این در حالی است که حمل سلاح سرد، جسارت نزاع با دیگران را افزایش می دهد؛ نزاعی که در هر حال برنده ای ندارد. همراه داشتن سلاح سرد و استفاده از آن، بی شک پشیمانی و ضرر به دنبال داشته و انگیزه ارتکاب جرم را افزایش می دهد؛ خویشتن داری، متانت، تدبیر و مدارا در پیشگیری از انواع خشونت و حتی قتل، نقش چشمگیر و غیر قابل انکاری دارد و بدانیم که در نزاع های آنی، به طور ناخودآگاه از سلاح سرد در دسترس استفاده می شود؛ بنابراین، سلاح سرد با خود حمل نکنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024614

وب گردی

وب گردی