آغاز شناسایی مفقودان و گمشدگان معرفی‌شده  به بهزیستی

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور از شناسایی مفقودان و گمشدگان معرفی‌شده توسط اداره آگاهی به مراکز تحت نظارت بهزیستی با استفاده از پرونده الکترونیکی خدمت‌گیرندگان( UI ) خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز از سازمان بهزیستی کشور، محمدمهدی امیری گفت: این اقدام با هماهنگی معاونت آمار و فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی کشور صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: در فاز اول این دسترسی برای ادارات پذیرش و هماهنگی اعطاء شده است و در فاز دوم با توسعه کیفیت خدمات، شناسایی مجهولان در دستور کار قرار می‌گیرد.

گفتنی است، افراد مجهول الهویه ارجاع شده به بهزیستی دو گروه هستند، گروه اول افراد مجهول‌الهویه ای هستند که هویت دارند اما هویت آنها مشخص نیست. به آن معنا که قبلا کارت ملی داشته اما در شرایطی در خیابان رها شده و با حکم قاضی به بهزیستی ارجاع داده شده اند. گروه دوم نیز برخی افراد مجهول‌الهویه هستند که هویت ندارند مانند نوزادانی که در خیابان رها می شوند.

سازمان بهزیستی کشور پیش از این نیز خدماتی را به افراد مجهول الهویه ارائه می کرد از آن جمله که با امضای تفاهم نامه در اسفند 97 با سازمان بیمه سلامت برای پوشش بیمه بستری افراد مجهول‌الهویه، در مجموع پنج هزار نفر از افراد مجهول الهویه از حمایت های مالی سازمان بیمه سلامت برخوردار شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024618

وب گردی

وب گردی