ژل نانویی ضدتبخال و زگیل، محصولی دیگر از شرکت دانش‌بنیان ایرانی

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید ژل نانویی ضدتبخال و زگیل شد که این ژل محصول ترمیمی بر پایه نانونقره بوده و برای درمان زخم‌های ناشی از پمفیگوس ولگاریس، تبخال و زگیل قابل استفاده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محصول نانویی جدید شرکت کیتوتک به نام سیلوژل، موفق به دریافت گواهی‌نامه نانومقیاس شد. این ژل یک محصول ترمیمی بر پایه نانونقره بوده که قابلیت ضدمیکروبی بسیار قوی داشته و برای درمان زخم‌های ناشی از پمفیگوس ولگاریس، تبخال و زگیل قابل استفاده است.

ژل زخم حاوی نانوذرات نقره برای درمان پمفیگوس (نوعی تاول و ضایعات پوستی)، زگیل و تبخال محصول شرکت کیفیت تولید تکاپو (کیتوتک) موفق به دریافت گواهی‌نانومقیاس شد.

سیلوژل یک ژل ترمیمی بر پایه نانونقره بوده که قابلیت ضدمیکروبی بسیار قوی دارد. این محصول برای درمان زخم‌های ناشی از پمفیگوس ولگاریس، تبخال و زگیل قابل استفاده است.

از مزایای این ژل می‌توان به سهولت استفاده برای تسریع درمان زخم، تبخال و انواع زگیل‌ها در تمامی نقاط بدن اشاره کرد، به طوری که برای استفاده از آن نیاز به آموزش و تخصص خاصی نبوده و به صورت خانگی قابل استفاده است.

همچنین این ژل غیرسمی بوده و فاقد مواد حساسیت‌زا است بنابراین برای کسانی که نسبت به مواد شیمیایی یا برخی داروها حساسیت دارند، مناسب است. سیلوژل بدون رنگ و بو بوده و در مقایسه با محصولات مشابه موجود در بازار، هنگام استفاده سوزش ندارد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت کیتوتک، این ژل نانویی خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌ویرال دارد و می‌تواند ویروس‌ها و باکتری‌هایی نظیر هرپس سیمپلکس، فلج اطفال و آنفولانزای H۱N۱ را از بین ببرد.

سیلوژل فاقد الکل و کورتیکواستروئید بوده و روی پوست خشکی ایجاد نمی‌کند بنابراین فاقد مشکلات متدوالی است که بر اثر استفاده از ژل‌های آنتی‌باکتریال به‌وجود می‌آید.

کیتوتک محصولات نانویی مختلفی نظیر پانسمان‌های ترمیم‌کننده زخم را تولید و به بازار عرضه می‌کند. در این پانسمان‌ها از ترکیبات با پایه‌ آلژینات، نانوذرات نقره و پلیمر کیتوسان ایجاد شده است. سیلوسپت یکی از فناوری‌های این شرکت است که گواهی نانومقیاس نیز دریافت کرده است. خانواده‌ محصولات ضدعفونی کننده‌ سیلوسپت فاقد الکل، بوی بد و رنگ بوده و به هنگام استفاده در محل زخم ایجاد سوزش و درد نمی‌کنند.

شرکت کیتوتک، یک شرکت دانش‌بنیان تولید کننده پانسمان‌های نوین زخم، بندآورنده‌های خونریزی و محلول‌های ضدعفونی کننده بر پایه نانونقره است. محصولات ترمیمی شرکت کیتوتک دارای ۵ ثبت اختراع بین‌المللی از کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، دانمارک و ایرلند بوده و همچنین ۱۶ ثبت اختراع ملی دارد. چندی پیش کیتوتک موفق به دریافت «جایزه‌ فناوری ۲۰۱۸ » از طرف مجموعه‌ Global Health & Pharma شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024633

وب گردی

وب گردی