اینفوگرافیک: نکاتی که باید درباره آزمون EPT بدانید

قبولی در آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی، لازمه ورود به مرحله جامع دکتری است و این آزمون به صورت ماهانه برگزار می‌‌شود، اینفوگرافیک زیر دربردارنده جزئیات برگزاری آزمون EPT در شهریورماه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ دانشجویان علاقه‌مند ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد بعد از قبولی در کنکور دکتری و پذیرش در مصاحبه بعد از آزمون، پس از سپری شدن سه ترم از این مقطع باید در آزمون جامع شرکت کنند که لازمه ورود به آزمون جامع، شرکت در آزمون EPT و قبولی در این آزمون است که تا سال گذشته حداقل نمره 50 بود و دانشجو اگر موفق به کسب این حداقل نمی‌شد مجوز گذراندن واحد رساله دکتری را نداشت.

آنچه مسلم است، این روند تعیین نمره برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد مشکل‌‌‌ساز شده بود که با پیگیری از طریق مسئولان سازمان مرکزی سرانجام تلاش‌‌ها نتیجه داد و در روز شنبه 18 خردادماه با تایید دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد، از این پس، همه دانشجویانی که در آزمون جامع نمره قبولی کسب کردند می‌توانند واحد رساله را اخذ کنند. به این ترتیب، دانشجویان در صورتی که نمره مشروطی (حداقل 40) را نداشته باشند هم‌زمان با اخذ رساله باید شهریورماه نمره مشروط را کسب کرده یا در کلاس تعیین سطح شرکت کنند. دانشجویانی که نمره مشروط را کسب کرده‌اند تا هنگام دفاع مهلت ارائه نمره کامل زبان (حداقل 50) را دارند.

نکته قابل توجه، برگزاری ماهانه این آزمون برای داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد و ایجاد فرصت مناسب در کسب نمره قبولی برای دانشجویان این دانشگاه بوده، جزئیات برگزاری آزمون EPT شهریورماه در اینفوگرافیک زیر آمده است:

انتهای پیام/

کد خبر: 1024651

وب گردی

وب گردی