رأفت: کالدرون از در اختیار گرفتن پرسپولیس باید خوشحال باشد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: کالدرون باید خوشحال باشد که تیمی یکدست را در اختیار گرفته که بازیکنانش چشم بسته همدیگر را در زمین پیدا می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز ، پایان رأفت در خصوص وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس قبل از آغاز رقابت‌های لیگ برتر گفت: باید قبول کرد که با رفتن برانکو هواداران، بازیکنان و باشگاه پرسپولیس به چالش کشیده شد، اما خوشبختانه کالدرون به جای برانکو آمد و او یک مربی باسابقه است که در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خاورمیانه سال‌ها مربیگری کرده و شناخت خوبی از فوتبال این منطقه دارد. ما شناخت خوبی از کالدرون داریم، اما شاید او شناخت کافی از فوتبال ما نداشته باشد و این مسئله کار او را سخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: پرسپولیس 4 سال با برانکو شکل خوبی پیدا کرد و روند رو به رشدی هم داشت و کالدرون باید خوشحال باشد تیمی یک‌دست و کامل را در اختیار گرفته و مطمئنا او هر جای ایران که برود هواداران پرسپولیس از او و تیمش استقبال خواهند کرد. بازیکنانی هم که به پرسپولیس آمدند همگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خوب‌های فوتبال ما هستند و امیدوارم کالدرون تا شروع مسابقات لیگ به شناخت خیلی خوبی از نقاط ضعف و قوت تیمش برسد تا باز هم بتواند پرسپولیس را مدعی اصلی قهرمانی کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره این که این تیم حالا باید با تغییر سیستم به خاطر تغییر مربی کنار بیاید، اظهار داشت: فوتبال ورزش سختی است، اما اگر بخواهیم با گذشته‌ها زندگی کنیم، کار واقعا مشکل می‌شود. شاید مثال زدن از تیم‌های اسپانیایی درست نباشد اما رئال مادرید 3 سال پشت سر هم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد اما با رفتن زیدان و رونالدو می‌بینیم که هنوز این تیم به خودش نیامده اما به هر حال در فوتبال همیشه از این اتفاقات رخ می‌دهد. کالدرون یک مربی با تفکرات هجومی است و فلسفه پرسپولیس هم ارائه فوتبال هجومی و زیباست. ما این نوع فوتبال را در این چند سال از تیم برانکو دیدیم و کالدرون هم کاملا به این مسئله واقف است که تیم او باید هجومی بازی کند و هواداران به کمتر از قهرمانی راضی نمی‌شوند. الان هواداران پرسپولیس به دنبال قهرمانی در آسیا هستند؛ چراکه این تیم فصل گذشته با کمبود بازیکن به فینال این رقابت‌ها رسید و نایب قهرمان شد که کار بزرگی بود. امیدوارم که فصل جدید هم برای پرسپولیس فصل خوبی باشد، هرچند که عقب‌ افتادن لیگ همه را نگران کرده و امیدوارم لیگ هرچه زودتر آغاز شود.

رأفت در خصوص تقابل تیم‌های پرسپولیس و استقلال در هفته چهارم و اینکه برگزاری دربی به این زودی به سود پرسپولیس است یا به ضرر آن، تصریح کرد: به نظر من زود برگزار شدن دربی به سود پرسپولیس است؛ چراکه استقلال تغییرات خیلی زیادی داشته اما پرسپولیس حدود 90 درصد از ترکیب اصلی خود را حفظ کرده و این به سود این تیم خواهد بود، اما استقلال تغییرات زیادی داشته و پرسپولیس می‌تواند از این مسئله استفاده کند. البته از حالا خیلی زود است که بخواهیم در خصوص دربی صحبت کنیم و باید دید که در 3 هفته اول لیگ شرایط تیم‌ها چطور خواهد بود. بعد از برگزاری 3 هفته اول لیگ می‌توان در خصوص وضعیت این دو تیم بهتر صحبت کرد.

وی در خصوص آغاز لیگ برتر با بازی پرسپولیس و پارس جنوبی افزود: پارس جنوبی تیم بسیار خوبی است، اما به هر حال این تیم با تغییر مربی و با تغییر بازیکنان رو به رو شده و تغییراتی داشته است، اما به هر حال هر تیمی که مقابل پرسپولیس به میدان می‌رود، با چند برابر انگیزه مقابل پرسپولیس بازی می‌کنند. این را هم باید بگویم که فوتبال ما آماتور است و تیم‌ها باید 5-4 بازی انجام دهند تا از یکدیگر شناخت پیدا کنند اما می‌بینید که در فوتبال اروپا، تیم‌ها از همان هفته اول به گونه‌ای بازی می‌کنند که انگار 10 هفته از لیگ آنها گذشته است، اما در فوتبال ما این طور نیست.

رأفت در مورد اینکه آیا پرسپولیس باز هم می‌تواند قهرمانی لیگ را به دست بیاورد، افزود: خیلی کار سختی است اما باید پذیرفت که پرسپولیس از همه تیم‌های لیگ بهتر است و نفرات خوبی دارد. از طرف دیگر نوسان پرسپولیس از سایر تیم‌ها کمتر است، هرچند که نمی‌توان از قدرت تیم‌هایی مثل سپاهان و تراکتور بی‌تفاوت گذشت. سپاهان نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی پوشش داده و قلعه‌نویی از مربیان بسیار خوب فوتبال است که سال هم تیمش خیلی خوب بازی می‌کرد. پرسپولیس یک ویژگی مثبت دارد و آن این است که بازیکنان این تیم 4 سال است که کنار هم بازی می‌کنند و چشم ‌بسته یکدیگر را در زمین می‌یابند.

کد خبر: 1024657

وب گردی

وب گردی