چگونه در شغل معلمی بدرخشید؟

شغل معلمی یکی از مهم ترین و حساس‌ترین شغل های دنیا به حساب می آید زیرا تربیت افرادی را برعهده دارد که آینده یک جامعه را شکل خواهند داد. در این مسیر برای پیشرفت باید راه‌هایی به‌روز را مدنظر داشت که تکنولوژی می تواند یکی از این راه‌ها باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در دنیای رو به رشد کنونی همه افراد برای پیشرفت باید به نوعی خود را به قافله تکنولوژی برسانند و در این بین معلمان نیز از سایرین مستثنی نیستند. اگر به عنوان یک معلم در حال کار هستید و می خواهید در حرفه خود بدرخشید استفاده از تکنولوژی را از یاد نبرید.

ایجاد انگیزه با استفاده از فیلم

معمولا افراد از طریق آموزش‌های بصری مطالب را بهتر می‌آموزند؛ بنابراین تغییر رویکردهای آموزشی به سمت آموزش تصویری می‌تواند شروعی عالی برای انگیزه سازی باشد.

معلمان با این روش علاوه بر این‌که انگیزه دانش‌آموزان را برای یادگیری تقویت می‌کنند، انگیزه خود را نیز برای تدریس بالا می‌برند. اگر احساس می‌کنید روش تدریس شما در اغما فرو رفته، می‌توانید از رویکرهایی تکنولوژیک استفاده کنید.

فیلم های آموزشی زیادی وجود دارند که می توانید آنها را بیابید. منابع کاملاً بی حد و حصر هستند اما می توانید موارد دلخواه خود را نیز تهیه کنید.

اگر می خواهید دانش آموزان شما خلاق باشند خود نیز خلاق باشید و از آن مهم تر این که اطلاعات بیشتری در مورد موضوع مورد تدریس خود داشته باشید. اگر قبلا از فناوری استفاده نکرده اید، این روشی عالی برای شروع است. این رویکرد حتی برای افرادی که با فناوری میانه خوبی ندارند نیز مناسب است.

اگر می‌خواهید به عنوان معلمی که واقعاً می‌تواند دانش‌آموزان را به موضوعات خاص علاقمند و انگیزه آن‌ها را برای یادگیری تقویت کند، در مرکز توجه باشید، جایی برای مطالب ویدئویی در روش تدریس خود در نظر بگیرید.

از فناوری در داخل و خارج از کلاس استفاده کنید

از فناوری در خارج از کلاس درس نیز استفاده کنید. این یک روش عالی برای کمک به دانش آموزان است تا وقتی در کلاس نیستند بیشتر و بهتر یاد بگیرند. استفاده از دستگاه‌های تکنولوژیک خارج از کلاس به این معناست که موضوع مورد نظر همواره همراه و نزدیک دانش آموز است.

همچنین می‌توانید از فناوری برای فرایند ارزیابی استفاده کنید و بسیاری از کارهای تدریس تان را آسان کنید.

انگیزه دادن به دانش‌آموزان با تحقیقات مستقل

به عنوان یک معلم از فناوری برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای انجام تحقیقات مستقل در اوقات فراغتشان استفاده کنید. ایجاد انگیزه در دانشجویان برای انجام تحقیقات مستقل در مورد هر موضوعی می‌تواند با استفاده از فناوری بسیار ساده تر باشد زیرا در صورت استفاده از فناوری، انجام تحقیقات نیز برای آنها بسیار جالب خواهد بود. این رویکرد در تدریس قطعاً سزاوار توجه بسیاری از معلمان است.

با برنامه های مختلف دانش آموزان را تحریک کنید

جستجو برای برنامه‌هایی که می توانید برای آموزش درس مورد نظر خود از آن‌ها استفاده کنید، انتقال دانش به دانش آموزان را بسیار ساده‌تر می‌کند. اگر یک برنامه جالب را در مورد موضوع مورد نظر پیدا کنید، ایجاد انگیزه برای دنبال کردن موضوعاتتان بسیار ساده تر خواهد بود. ایجاد انگیزه برای دانشجویان با برنامه‌های مختلف، موضوع را جالب تر و آن‌ها را علاقمندتر می‌کند؛ این رویکردی است که قطعاً ارزش کاوش دارد.

تقویت انگیزه با دستگاه های مختلف فناوری

برای کسب بهترین نتیجه، قطعاً باید به روش‌های جایگزین برای استفاده از فناوری فکر کنید اما سعی کنید از دستگاه‌های مختلف نیز استفاده کنید. این تنوع در استفاده از دستگاه‌های تکنولوژیکی است که به شما در افزایش انگیزه و علاقمندی دانش‌آموزان کمک می کند. اگر به طور مداوم از یک رویکرد یکسان استفاده کنید، (حتی اگر با استفاده از فناوری باشد) درس‌ها و سخنرانی‌های شما به زودی خسته کننده خواهد شد. روال را با استفاده از دستگاه‌های مختلف فناوری شکسته و در پایان ترم، تفاوت را در دستاوردهای خود به عنوان یک معلم و نتایج دانش‌آموزان مشاهده کنید.

از وسایل فنی موجود در کلاس استفاده کنید

استفاده از فناوری را در کلاس درس خود ممنوع نکنید، در عوض از آن به نفع خود استفاده کنید. روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به این هدف دست یابید، فقط باید از خلاقیت‌های خود استفاده کنید.

در مجموع استفاه مطلوب از تکنولوژی و پیشرفت های فناوری در هر رشته ای از ملزومات به روز بودن و تعالی در آن زمینه است. معلمان هوشمند و خلاق می توانند با استفاده از ابزاری که در دسترس دارند، به بهترین وجه ممکن به دانش آموزان خود کمک کرده و به نوعی خلاقیت ر ا نیز به آنها آموزش دهند. درسی که از هر مساله ریاضی و شعری برای انسان های نسل فردا حیاتی تر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024684

وب گردی

وب گردی