جزئیات آزمون جامع 16 هزار مهارت‌آموز دانشگاه فرهنگیان  

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان جزئیات برگزاری آزمون جامع برای 16 هزار و 700 نفر از مهارت‌آموزان این دانشگاه را تشریح کرد.

رضا کچوئیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آزمون جامع مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: آزمون جامع مهارت‌آموزان مشمول ماده 28 اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان، امسال برای حدود 16 هزار نفر که عمدتا مربوط به ورودی‌های سال 96 و 97 هستند و 700 نفر باقی‌مانده سال 95 روز جمعه اول مهر در 31 استان کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته سوالات چند گزینه‌ای بود؛ اما امسال چون بر سنجش مهارت متمرکز شده‌ایم علاوه بر سوالات چندگزینه‌ای، پرسش‌های عملکردی نیز در آزمون وجود دارد؛ یعنی موقعیتی برای معلم در کلاس درس ترسیم می‌کنیم و از او می‌خواهیم با توجه به همه دانسته‌ها و تجربیات خود، این موقعیت را تدبیر و مدیریت کند.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان افزود: آزمون جامع مهارت‌آموزان از 70 سوال چهارگزینه‌ای و 3 سوال موقعیتی تشکیل شده است که مهارت‌آموزان باید در 3 ساعت و 30 دقیقه به آن‌ها پاسخ دهند.

وی از اعلام نتایج این آزمون در اواسط آبان خبر داد و گفت: ما می‌خواهیم کیفیت معلمان افزایش پیدا کند، بنابراین مسئله تضمین کیفیت در دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم است.

کچوئیان با اشاره به اهمیت تضمین کیفیت گفت: ما می‌خواهیم سالانه برای یک فرد تا مدت 30 تا 35 سال، حدود 30 دانش‌آموز واگذار کنیم؛ بنابراین این فرد به لحاظ همه ویژگی‌ها از جمله دانش، بینش و مهارت یعنی مثلث شایستگی باید کامل باشد.

وی به جلسه اخیر مدیران این دانشگاه با سرپرست وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما در مجموعه آموزش و پرورش همکاران خدوم، دانشمند و فاضل زیادی داریم؛ اما در کنار این‌ها افرادی نیز وجود دارند که نیاز به رصد عملکرد و پایش شایستگی هستند و نیاز است تا برنامه‌ریزی‌هایی برای آن‌ها داشته باشیم.

در پایان تاکید کرد: سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه اخیر با دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد که مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان باید این ماموریت مهم را بر عهده بگیرد که نه تنها نومعلمان و مهارت‌آموزان را به لحاظ شایستگی پایش کند؛ بلکه باید شایستگی‌های 700 هراز نفر از معلمان مشغول به تحصیل در مدارس را نیز توسط مکانیز‌م‌هایی مورد رصد قرار دهد. بنابراین ما حتما در ادامه کار و در آینده نزدیک به این ماموریت خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024713

وب گردی

وب گردی