استفاده عجیب دختر نوجوان از اینترنت اشیاء

«نمی دانم این پیام را خواهید دید یا نه. از طریق یخچال صحبت می کنم چون مادرم تمامی دستگاه های الکترونیکی را از من گرفته است.» پیامی که پس از ارسال در توییتر ، فوراً به بحث روز  رسانه های اجتماعی دنیا تبدیل شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شاید کمپین « آزادی برای دوروتی » به گوشتان خورده باشد، کمپینی برای یک دختر آمریکایی به نام «دوروتی» که در توییتر دنبال می شد. داستان شروع این کارزار بسیار جالب است. دختری 15 ساله که به دلیل ایجاد آتش سوزی هنگام پخت و پز در ایالت کنتاکی آمریکا از طرف مادرش مجازات و تلفن همراهش توقیف شد، با یخچال هوشمند موجود در خانه توئیتی ارسال کرد که فوراً به بحث روز دنیای رسانه های اجتماعی تبدیل شد.

دوروتی ، 15 ساله هنگام پخت و پز در حال تماشا کردن ویدئویی در یوتیوب بوده که به دلیل حواس پرتی و توجه به فیلم ، باعث ایجاد آتش سوزی کوچکی در آشپزخانه منزل می شود.

دو هفته قبل و پس از این اتفاق، تلفن دوروتی توسط مادرش مصادره شد و دوروتی ابتدا در 4 آگوست پیامی را از طریق کنسول بازی Nintendo 3DS ، به توییتر ارسال کرد.

دوروتی مجازاتی که دریافت کرده بود را با این پیام اعلام کرد: « من برای همیشه می روم. مادرم تلفن من را گرفت. دلم برای همه شما تنگ می شود. گریه می کنم. خداحافظ.»

روز بعد پیامی توسط مادر دوروتی نوشته شد : «من دیدم که دوروتی از توییتر توسط نینتندو خود استفاده می کند. این حساب از هم اکنون بسته خواهد شد.»

دست «دوروتی» که از نینتندو نیز کوتاه شده بود با استفاده از کنسول بازی دیگرش « Wii U» توئیتی ارسال کرد:« سلام، مادرم نینتندو را از من گرفت. چاره دیگری غیر از استفاده از Wii U ندارم. از محبت و حمایت شما ممنونم.»

هنگامی که مادرش این دستگاه را نیز از او گرفت ، دوروتی یخچال هوشمند LG را به عنوان آخرین راه حل کشف کرد و در 8 آگوست این پیام را ارسال کرد :« نمی دانم این پیام را خواهید دید یا نه. از طریق یخچال صحبت می کنم چون مادرم تمامی دستگاه های الکترونیکی من را از من گرفته است.»

دوروتی در جواب سوال «گاردین انگلیسی» که پرسیده بود : «چرا مادر شما اینترنت یخچال و فریزر را قطع نمی کند؟» گفت: «مادر من در زمینه فناوری خیلی خوب نیست!(وارد نیست)»

اکنون کمپینی به نام « آزادی برای دوروتی » در توئیتر آغاز شده تا مادر دوروتی را به برگرداندن گوشی همراه او راضی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024762

وب گردی

وب گردی