ساختمان‌هایی که چشم و گوش دارند!

هوش مصنوعی با ایجاد تغییر در شرایط ساختمان‌ها، می‌تواند توانایی بررسی دقیق قسمت‌های گوناگون را برای آنها فراهم کند.

به گزارش ایسکانیوز، نوآوری‌های فنی در دهه‌های اخیر، مشاغل گوناگونی را متحول کرده‌، به رشد آنها منجر شده‌اند و یا مزایای بلندمدت بسیاری را برای آنها رقم زده‌اند. این فناوری‌ها در حال حاضر طوری تنظیم می‌شوند که بتوانند ساختارهای تشکیل دهنده بنیان شهرها و پیشرفت آنها را متحول کنند.

مقایسه ساختمان‌های کنونی با ساختمان‌هایی که سال‌ها پیش وجود داشته‌اند، تغییرات بسیاری را آشکار می‌کند. ساختمان‌های جدید، بیش از چهار دیوار و یک سقف هستند. حتی می‌توان گفت که ساختمان‌های جدید، گوش و چشم دارند و همه این ویژگی‌ها، به خاطر وجود فناوری‌های دیجیتال است.

ساختمان‌های کنونی با داشتن اتصال بی‌سیم فراگیر می‌توانند داده‌های بی‌شماری تولید کنند که برای بهبود کارایی و دوام آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه فناوری موجب شده که چندین نوع فناوری در ساختمان‌های جدید به کار بروند و آنها را متحول کنند. یکی از فناوری‌هایی که موج جدیدی از تغییر را به همراه داشته، هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی و ساختمان‌های هوشمند، ترکیب ایده‌آلی برای ساده‌سازی، بهینه‌سازی و نوآوری در عملکرد ساختمان‌ها هستند. مدیران ساختمان‌ها می‌توانند با ادغام هوش مصنوعی و ساختمان‌های هوشمند، از قابل اطمینان بودن ساختمان مطمئن باشند و پیامدهای مضر زیست محیطی را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024766

وب گردی

وب گردی