نصف شدن جمعیت گونه های جانوری

نتایج یک تحقیق نشان داده که جمعیت 455 گونه جانوری ساکن جنگل ها و 268 گونه از مهره داران سراسر جهان به نصف کاهش یافته است. دلیل آن هم تخریب زیستگاه های آنها توسط انسان است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس داده های بنیاد حمایت از حیات وحش جهانی (WWF) ، تعداد گونه های جانوری ساکن در جنگل ها بین سال های 1970 تا 2014 به نصف کاهش یافته است. گزارش شده که تعداد گونه هایی از دوزیستان مانند قورباغه ها و پستانداران مثل میمون ها یا فیل های جنگلی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

براساس گزارش WWF ، جمعیت 455 گونه جانوری و 268 گونه از مهره داران مورد مطالعه قرار گرفته به طور متوسط 53 درصد کاهش داشته است. این کاهش جمعیت به ویژه در مناطق گرمسیری و جنگل های آمازون قابل مشاهده است. دلیل اصلی کاهش تعداد موجودات زنده از بین رفتن زیستگاه های آنها در نتیجه تخریب جنگل ها به منظور قطع درختان و کشاورزی است.

جنگل ها به حیوانات احتیاج دارند

«کریستوف هاینریش» ، مدیر شاخه آلمان WWF گفت که کاهش تنوع گونه ها در جنگل های سراسر جهان وحشتناک و نگران کننده است و در صورت ناپدید شدن حیوانات ، جنگل ها عملکرد جذب گازهای گلخانه ای را از دست می دهند.»

او همچنین بر لزوم محافظت از جنگل ها و موجودات زنده آنها به منظور جلوگیری کردن از تخریب تنوع زیستی و مبارزه با تغییرات آب و هوا تأکید کرد.

در گزارشی که اخیراً توسط موسسه فناوری فدرال زوریخ منتشر شده چنین نتیجه گرفته شده که بهترین روش مبارزه با تغییرات آب و هوایی جلوگیری از جنگل زدایی است.

دانشمندان سوئیسی خاطرنشان کردند که دو سوم انتشار دی اکسید کربن با جنگلداری می تواند کاهش یابد.

جنگل ها دی اکسید کربنی را که باعث تغییر آب و هوا می شود ، جذب می کنند و اثرات پدیده های طبیعی مانند گرمای شدید ، یخ زدگی ، خشکسالی و طوفان را کاهش می دهند. جنگلهایی که هوا را تمیز می کنند نیز زیستگاه بسیاری از موجودات زنده هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024775

وب گردی

وب گردی