هفدهمین دوره آزمون صلاحیت‌های بالینی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از برگزاری موفق هفدهمین دوره آزمون صلاحیت بالینی(OSCE) در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، شبنم موثقی، رئیس دانشکده پزشکی با توجه به دستورالعمل و ابلاغیه‌ای که از سوی محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برگزاری هفدهمین دوره آزمون ارزیابی صلاحیت‌های بالینی به تمام واحدهای مجری رشته پزشکی ارسال شده است، اظهار کرد: امروز 39 نفر از دانشجویان متقاضی در هفدهمین دوره آزمون ارزیابی صلاحیت‌های بالینی شرکت کردند؛ از همه مراحل آزمون نیز با 15 عدد دوربین فیلمبرداری شد.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه آزمون آسکی یک آزمون ارزیابی صلاحیت بالینی است که به صورت عینی در ایستگاه‌های مختلفی که سازماندهی شده، انجام می‌شود، افزود: در این آزمون که برای هفدهمین دوره متوالی همزمان با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد. حمید بلقیس زاده به عنوان ناظر و نماینده حوزه معاونت علوم پزشکی همچون دوره‌های پیش به منظور کنترل کیفیت و نظارت بر روند برگزاری این آزمون حضور داشت و با هماهنگی مسئولان ارشد حوزه معاونت آموزشی و به منظور دقت و نظارت مطلوب‌تر از همه مراحل آزمون فیلمبرداری شد.

موثقی با تشریح اهداف و نحوه برگزاری آزمون ارزشیابی صلاحیت بالینی، اظهار کرد: از سال ۹۴ تاکنون هیأت ممتحنه و ارزشیابی پزشکی عمومی وزارت بهداشت با هدف سنجش مهارت‌های بالینی کسب شده از سوی دانشجویان پزشکی در طول دوره تحصیلی با توجه به اهمیت آموزش پزشکی، تصمیم به برگزاری یک آزمون در پایان دوره پزشکی عمومی گرفته است و همه دانشجویان رشته‌های پزشکی برای ورود به عرصه بهداشت و سلامت جامعه با یک معیار ارزشیابی و با یک مقیاس یکسان مورد سنجش قرار می‌گیرند.

موثقی در پایان، از مسئولان واحد، عوامل اجرایی آزمون و کارشناسان آموزشی، بیمارنماها، عوامل خدمات پشتیبانی، عوامل حراست و نیروی انتظامی، عوامل فیلمبرداری از آزمون و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024785

وب گردی

وب گردی