شرط لازم برای ادغام مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اعلام شد

دبیر اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی شرط لازم برای ادغام مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیر اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی اعلام کرد هیچ مؤسسه غیرانتفاعی هنوز ادغام نشده و شرط مؤسسات برای ادغام، تبدیل شدن به دانشگاه است.

علی آهون‌منش درباره برنامه دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای ماندگاری در عرصه آموزش عالی با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی اظهار کرد: یکی از راه‌های ماندگاری این مؤسسات و دانشگاه‌ها، پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور است.

وی ادامه داد: البته ازاین موقعیت نیز فقط مؤسسات و دانشگاه‌هایی می‌توانند استفاده کنند که در مرکز شهر بوده یا به مراکز شهری نزدیک‌تر هستند؛ مراکز و مؤسساتی که از مراکز شهری دور باشند کمتر می‌توانند از این طریق دانشجو جذب کنند.

دبیر اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: یکی دیگر از راه‌های ماندگاری مراکز و مؤسسات غیرانتفاعی ادغام با یکدیگر است که از زمان ابلاغ طرح پیشنهادی ادغام مؤسسات توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هنوز هیچ یک از مؤسسات ادغام نشده‌اند.

وی افزود: در خراسان و اصفهان مؤسساتی هستند که به ادغام علاقه دارند؛ اما آنها در صورتی ادغام را می‌پذیرند که وزارت علوم با تبدیل شدن آنها به دانشگاه موافقت کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1024816

وب گردی

وب گردی