سید حسن‌نصرالله: جنگ 33، جنگ آمریکا علیه مقاومت بود

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان به مناسبت سیزدهمین سالروز پیروزی این جنبش در جنگ 33 روزه، در شهر بنت جبیل سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان جمعه (۲۵ مرداد) به مناسبت پیروزی این حزب‌ در جنگ ۳۳ روزه سخنرانی کرد.

او از طریق ویدیو کنفرانسی در همایش پیروزی بزرگ موسوم به «نصر و کرامه» در سیزدهمین سالگرد پیروزی حزب‌الله در این جنگ و شکست ارتش رژیم صهیونیستی با مردم لبنان سخن گفت.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود این پیروزی را به مردم لبنان و جنوب این کشور تبریک گفت و تأکید کرد که آبادانی شهرک‌ها و روستاهای مرزی نشان دهنده اعتماد مردم به توانایی مقابله با دشمن صهیونیست است.

او با بیان اینکه «صحت و امنیت دو نعمت ناشناخته‌ای هستند»، اظهار داشت که جنوب لبنان در مقایسه با گذشته و زمان جنگ، از امنیت و ثبات برخوردار است و این امنیت و ثبات از موضع قدرت و پیروزی است و باید از آن که اوجب واجبات است، حفاظت کرد.

سید حسن نصرالله گفت زمانی که از موازنه قدرت و بازدارندگی و مقابله با دشمن و ترس آن از مقاومت و حمله به لبنان سخن می‌گوییم، این مسئله با خطابه گفتن‌ها و شعارها محقق نمی‌شود.

او در مورد علت ادامه جنگ 33 روزه (جنگ ژوئیه یا حرب تموز) گفت که این جنگ، اسرائیلی نبود بلکه در ادامه حمله آمریکا به افغانستان و عراق بود.

سید حسن نصرالله گفت: «قرار بود اسرائیل در روز اول و [بعد از] به اسارت گرفتن سربازهای اسرائیلی‌، به این مسئله واکنش نشان دهد ولی آمریکا آن را به جنگ تبدیل کرد و خواستار ادامه آن شد».

او در ادامه، به اهداف این جنگ و نحوه پایان یافتن آن اشاره کرد و گفت که یکی از اهداف این جنگ، سرنگونی حزب‌الله و حذف مقاومت در لبنان، عراق و فلسطین، سرنگونی دولت سوریه و محاصره ایران بود.

دبیر کل حزب‌الله گفت که تنها دلیلی که باعث شد که این جنگ علیه مقاومت در لبنان متوقف شود این بود که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در این جنگ شکست خورده‌اند.

کد خبر: 1024843

وب گردی

وب گردی