مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 26 مردادماه

«خصوصی‌سازی رانتی در پایان راه، آغاز ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت‌ زبان فارسی و اردوهای جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی روزمره» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌ فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز بیست‌و‌ششم مردادماه روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

چند نکته کلیدی برای یک انتخاب رشته درست در دانشگاه آزاد اسلامی

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این عنوان روزنامه، با روسا و مسئولان روابط‌عمومی پنج واحد دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه انتخاب رشته در این دانشگاه گفت‌و‌گو کرده است. کاهش نگرانی داوطلبان با اتخاذ تخفیف‌ها، ارائه تسهیلات بیشتر نسبت به دیگر موسسات، برگزاری کلاس‌های غیر انتفاعی در دانشگاه آزاد اسلامی، در نظر گرفتن آینده شغلی دانشجویان، نسبت بهتر امکانات دانشگاه آزاد اسلامی به موسسات دیگر از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

خصوصی‌سازی رانتی در پایان راه

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به رانت‌های خصوصی سازی می‌پردازد، با تغییر رئیس سازمان خصوصی‌سازی امید‌ها به اصلاح ساختار خصوصی‌سازی بیشتر شد. ماجرای فسادهای صورت‌گرفته در حوزه خصوصی‌سازی یکی از کارویژه‌های تشکل‌های دانشجویی در طول ماه‌های اخیر بوده و هست؛ موضوعی که به دنبال واگذاری صنایع و مجموعه‌های مختلف به افرادی فاقد‌صلاحیت یا با قیمت‌هایی کمتر از ارزش واقعی و تغییر منفی وضعیت کارگران -که موجب بروز اعتراضات کارگری در شهرهای مختلف شد- حساسیت دانشجویان عدالتخواه را برانگیخت و رفته‌رفته به یکی از برنامه‌های ویژه تشکل‌های انقلابی در راستای مطالبه‌گری دانشجویی تبدیل شد.

اردوهای جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی روزمره

در عنوان حرف آزاد دانشجو روزنامه فرهیختگان، سیدرضا موسوی دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر یادداشتی در زمینه اردوهای جهادی نوشته است. به اعتقاد وی، اردوهای جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی روزمره است و این توصیفی زیباست که ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌های جوانانی می‌اندازد که امروز خاطرات‌شان برای ما الگو و نوری است براى مسیری که امید است که همه ما رهرو آن باشیم. حضور جهادگران در مناطق محروم برای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در قالب فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشت سلامت و دامپزشکی چه در گرمای طاقت‌فرساى تابستان و چه در سرماى سوزان زمستان، یاد لبان تشنه و پوتین‌های پاره بسیجیان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را زنده نگاه مى‌دارد.

مهم‌ترین عناوین امروز بیست‌و‌ششم مردادماه روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور 98

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در این عنوان روزنامه آفرینش اعلام کرد:‌ فرصت انتخاب رشته در کنکور 98 ساعت 24 امروز شنبه 26 مرداد پایان می‌یابد. با توجه به اینکه فرصت انتخاب رشته در کنکور 98 امروز شنبه 26 مردادماه به پایان می‎رسد به داوطلبان توصیه می‎شود با توجه به اصلاحات و رشته های جدید اعلام شده، نسبت به تکمیل و ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

آغاز ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت‌ زبان فارسی

این عنوان روزنامه آفرینش، از ثبت‌نام پنجمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی سال 1398 حکایت دارد. پنجمین دوره نام‌نویسی برای شرکت در آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا – سامفای دانشگاهی) از فردا یکشنبه 27 مرداد آغاز و در روز پنجشنبه 31 مرداد 98 پایان می‌پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024859

وب گردی

وب گردی