43درصد داوطلبان کنکور انتخاب رشته کرده‌اند + اینفوگرافی

مشاور عالی سنجش آموزش کشور گفت: 43.11درصد داوطلبان آزمون سراسری سال جاری تاکنون انتخاب رشته کرده‌اند.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به پایان انتخاب رشته کنکور 98 اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی تعیین شده، مهلت انتخاب کد‌رشته‌محل‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، ساعت 24 امروز 26 مردادماه پایان می‌‌یابد، داوطلبان باید توجه داشته باشند این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

وی ادامه داد: تا ساعت 8 صبح امروز، از میان 832 هزار و 289 داوطلبی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، 358 هزار و 518 نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند. به عبارت دیگر، 43.11 درصد از مجاز شدگان انتخاب رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سال جاری، انتخاب رشته کرده‌اند.

مشاور عالی سنجش آموزش کشور گفت: به داوطلبانی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته‌‌های با آزمون اقدام نکرده‌اند، اکیداً توصیه می‌شود در مهلت باقی مانده با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق دفترچه آزمون و اطلاعیه‌های سازمان،‌ نسبت به انتخاب 150 رشته محل از میان کد رشته محل‌های گروه یا گروه‌های آزمایشی اقدام کنند. داوطلبان باید کد رشته‌محل‌های انتخاب شده را به ترتیب علاقه مرتب و در فرم اینترنتی سازمان سنجش وارد کنند.

وی اظهار کرد: بعد از تایید نهایی کد‌رشته محل‌های انتخابی داوطلب، شماره 15 رقمی توسط سیستم در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد، این رسید پس از تایید اطلاعات در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد، داوطلبانی که انتخاب رشته کرده‌اند در صورت تمایل تا ساعت 24 امروز می‌توانند نسبت به مشاهده و ویرایش کدرشته محل تحصیلی خود اقدام کنند.

توکلی در پایان تاکید کرد: داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته دارند. همچنین عدم دریافت رسید 15 رقمی به منظور وجود اشکال در انتخاب رشته داوطلب تلقی می‌شود، در صورت وجود چنین اشکالی داوطلب باید نسبت به ویرایش انتخاب رشته اقدام کند.

گفتنی است آزمون سراسری سال جاری،13 و 14 تیرماه برگزار شد، در این آزمون بیش از 832 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024866

وب گردی

وب گردی